Yta

Långtråkighet skapar ytliga tankar hos mig.

När jag sitter fast i en arbetssituation där jag inte har några egentliga arbetsuppgifter mer än finnas till så börjar fantasin löpa amok. Med den största tonvikten på löpa. Jag glor ut genom fönstret och pejlar av alla som går förbi:

– Nej

– Ja

 -…ja…?

– Nej

– Nej, för ung!

– Nej

– Mja, gränsfall

– Nej, nej, nej

– Nepps

– Vad är det där? (mja, beror på …)

– Big NOOOO

– Tja varför inte?

– Wow  *nickar* ABSOLUT!

– Japp

– *fnys* (Nej)

Leken går ut på att säga vilka jag kan tänka mig att ha sex med, utifrån att bedöma dem på håll och utan att veta något mer om personerna. –  Löjligt? Jajamensan, men tänk nu på att jag har gjort ingenting i tre timmar. Räknar kajor sista timmen innan jag får gå hem;  ett , två, tre…

2 svar

  1. Anväder du samma kriterier när du bedömer kajorna?! *S*
    Förexten – är sex ytligt? Eller bara bedömningsgrunderna?

  2. Nej, kajor blir roligare att räkna i antal.
    Endast bedömningsgrunden och min lek är ytlig. Sex är inte ytligt… men kanske kan vara resultatet av ytliga kontakter? ;)

Kommentera

