Synkronistiskt behov tillfredsställt

Nu har äntligen boken Slumpen är ingen tillfällighet av Jan Cederquist hittat fram till en ny läsare! Jag läste boken den 8 september och hängde upp den i skogen på en kvist. Det tog alltså nästan en hel månad innan den fick en ny ägare. Jag vet att minst en person har sett den men lämnade kvar den där, hon ville inte läsa den eller så tyckte hon att det var bara konstigt att den hängde där. Jag har dock skrivit i den att det tillhör den som hittar den:) Vore kul att veta vem det är som har tagit den och vad han/hon tycker om den. Så vem vet, om något år kanske jag möter en person på ett tåg som berättar om en bok som hittades i skogen.

10 svar

  1. Så roligt du är… jag har aldrig hängt en bok på det viset men lämnar dem på lite olika ställen inomhus oftast i min egen port. Ställde en låda där med böcker för någon vecka sedan, den fick fötter rätt snabbt.
    Började ställa ner saker i porten där vi bodde tidigare i ett höghus, allt hittade nya ägare och nu gör alla så i den porten. Men här i vårt nya hus är det mest gamla som bor och de vaktar sina saker ska gudarna veta, här ska intet ges bort inte. Men de tar gärna det jag ställer dit… ha ha jäla snåljåpar.
    Känner att jag har saknat dig, har ju inte varit så aktiv alls med varken kommenterandet eller läsande på ett tag. Mår man skunk så gör man…
    Puss på dig

  2. Du har dina orsaker och jag förstår till fullo varför du inte orkar. Jag tycker du gör bra ifrån dig att alls kliva upp ur sängen!
    Jag har också dagar jag inte orkar surfa runt och läsa, eller kommentera… presterar efter dagsformen.

    Det var en jättebra idé att ställa ut böckerna i trapphuset! Jag har lämnat någon bok på mitt stammiscafé.. och lämnat på hotellrum osv. Men det är inte alls under ordnade former. Det vore ju kul att hitta en bok man känner att min vill läsa på ett oväntat ställe:)

    Kram på dig Livsglimten, jag tänker på dig!

  3. Hej paljetten!
    Jag har just hittat din sida vilket var glädjande.
    Kommer definitivt tillbaka.
    Lev väl !

  4. Hej Emma, vad roligt att du är glad:) Välkommen tillbaka!
    Jag ska leva skönt i helgen, det är ett löfte till mig själv. :D
    Trevlig helg/ PQ

  5. Kul att något tog den till slut. Har inte varit runt på bloggarna på länge så jag missade din tävling. Brukar annars tävla emellanåt, men iofs aldrig vinna :) Så då gjorde det egentligen inget, hrmmmm
    Hoppas du får en lugn skön helg!
    Kram

  6. Tack, jag laddar inför en trevlig helg! Hoppas den blir det samma för dig, kram kram :)

  7. Wow, det här inlägget inspirerade mig verkligen! Vilket sätt att knyta små osynliga band mellan människor vars stigar uppenbarligen korsat varandras i rummet, bara inte i tiden. Och att du faktiskt hänger upp en bok om synkronicitet – that’s why I adore you!

    Nästa vecka ska jag hänga upp en bok någonstans jag också.

  8. *S*… äscha. :P Jag skulle ju inte ha kommit på idén om jag inte hade läst boken. Jag vill ju se om det där med meningsfull slump funkar i praktiken också!
    Hoppas du berättar om boken du ska skänka bort till någon du vill få ett osynligt band med:) Vad det är för titel och vad du tänker på och om den person som kanske hittar den. ett tips är att lägga den i en plastficka, det jorde inte jag och misstänker att boken blev lite skrynklig i regnet.
    Men det är ju insidan som räknas, eller hur?

  9. Jag har en sprillans ”Inte hur bra du är utan hur bra du vill bli” av Paul Arden. Det tog mig bara en halvtimme att läsa den, det är en feelgood-bok med en rad kloka tankar om hur du bör förhålla dig till din självbild om du vill lyckas. Boken innehåller citat som ”du behöver inte vara kreativ för att vara kreativ”, typ.

    Boken är förvisso inget mästerverk och det är nog därför jag kan tänka mig att skiljas från den, men säkert kan den inspirera någon till det bättre. Jag ska stoppa den i en plastpåse och hänga upp den vid Råstasjön. Och skriva något litet meddelande i den!

    (Jag har för övrigt en bok om synkronicetet av Robert Hopcke, men den är jag inte sugen på att frige riktig än!)

  10. *S*…det blir skoj om någon hittar din bok. Du får gärna berätta hur det går. Det tog ju trots allt en månad innan Cederquist bok kom till en ny läsare. Om personen nu läser den eller ej… det förtäljer inte historien.

Kommentera

