Omålade idéer

Idag har jag varit på informationsdag om att Starta Eget. Det är så dags nu när jag har kommit in på sista kvartalet på det andra året..*S* Men för att snappa upp nya idéer och få nyttig information klämde jag fast den där namnlappen på bröstet och gick in i föreläsningssalen.

När jag betraktade alla deltagarna såg de faktiskt ut som alla vi andra. Det kunde gott ha varit ett utsnitt av folk från gågatan. Det var varierad ålders- och könsfördelning, fascinerande att se på dem. Tanken på att flera av dem säkert sitter på en briljant affärsidé och de sticker inte ens ur mängden, det är spännande. Ungefär som att de som har en stor idérikedom har en tänkarmössa likt Oppfinnar Jocke på huvudet.

Utan målande beskrivningar och lull lull kan jag säga att det var… söker ord… Det var rätt informativt. Jag har ju naturligtvis koll på vissa saker redan men det är bra att få ny inspiration till företagandet. Det vore en överdrift att säga att jag nu sitter med uppkavlade ärmar och piskar tjuren jag håller i hornet. Nej, jag har med stadig hand antecknat hela dagen och ett och annat förslag ska jag pröva i praktiken. En och annan glödlampa har ju blinkat till med ett par lux.

Önskelista från tomten i år:

  • En revisor
  • En agent
  • En snickare
  • En elektriker
  • En gallerist
  • En mecenat

Tack på förhand tomten!

6 svar

  1. Rolig önskelista.
    Min blir kort… en njure tack, ett liv!
    Men det gör ju inte din lista sämre på något vis… jag ska snacka med tomten.
    Kram

  2. Bra, om det behövs att vi båda sitter i hans knä så säg bara till, jag ställer upp!

  3. Ok, ska komma ihåg det!

  4. Jag vill också bli min egen. Vet inte riktigt vad jag skulle göra, men att själv få planera min tid vore guld.

  5. Du kan ju alltid gå på föreläsningar om hur man gör, tex Nutek har kostnadsfria man kan anmäla sig till. Där kan man lyssna och höra om det är något som man kan tänka sig att göra. Sedan är det viktgt att ta reda på vad det är man är bra på och tycker är roligt.

  6. Jag kom på att jag vill ha en GORILLA… som en allt i allo :)

Kommentera

