Glömda monster

Har du tittat runt i din egen blogg någon gång och inte alltid kännt igen dina inlägg? Precis så kände jag idag när jag skulle städa lite i mina arkivlådor i ateljén. Jag hittade detta monster. Jag skulle inte ens ha sagt att det var jag som har ritat den om jag inte den där stela flätan hade varit där. Den ger en lite glimt av igenkännande. – Men varifrån fick jag den där idén? Hur länge sedan är den tecknad? Det måtte ha varit en beskrivning av något annat som jag bara har klottrat ner med några streck. Kanske en dröm eller en historia… Det är lite som att ha hittat en bortglömd sida av mig själv…eller en förträngd sida.

13 svar

  1. Jag visste det, jag har ju redan drömt om allt fantastiskt som gömmer sig i dina lådor

  2. *S*…hum. Jag blev mest förfärad!

  3. En ganska märklig bild! Av någon anledning kommer jag att tänka på uttrycket Den som gapar över mycket…

  4. :D… jaaa. jag har ju nu hunnit titta på den och undrar om inte jag på något sätt tänkte att den där handen går in genom munnen och ut genom buken… Men den är ju rätt slarvigt ritad så det är svårt att säga.
    Men det är roligt att läsa om era reflektioner av den :)

  5. Ja, undrar vad du tänkte på? Jag får associationer till makt/publikkontroll och ”jag gör vad som helst för att..”

    Undrar om det säger något mig? *ler*

  6. Ha ha ha…bra att det var du som sa det först… ;)
    Lustigt att du ser det som publikkontroll eftersom den inte har några ögon, det blev ju riktigt kusligt!

  7. Vet inte om jag vågar dyka upp i kväll….. *blink*

  8. He he he… KÖTT jag vill ha kött! *moahahahah*

  9. intressant teckning måste jag säga. Titta länge på den och iundrade vad den ville säga innan jag läste vad du skrivit. Efteråt när jag förstod att det var fritt fram för fria fantasier tänkte jag att det skulle kunna vara bilden av en människa som har en identitetskris och använder andra människor för att liksom bli någon. Lite som man beskriver energitjuvar. Man har inget att säga/komma med själv utan drar till sej och använder andra för att komma dit man vill. Eller någon som gör sig lustig på andras bekostnad. Det finns ju även dom som trycker ner och kontrollerar andra för att bli något själva. Koppla greppet och använda andra människor för att dölja sin egen tystnad. Jag gillade bilden fast den i mina ögon föreställde en omysig typ. Vi måste ju våga se dom också ibland.

  10. …eller kanske bara , Jag kvävs av alla mina schitzofrena personligheter så jag måste krama livet ur dom.=)

  11. Hm, jag stannade upp och tänkte nog mest på hur i hela friden du fick idén till teckningen. Jag skulle aldrig få fram något sånt, möjligen skulle jag kunna skriva själva känslan i ord, men aldrig se den i bild. Så olika vi är.. kul va?
    Kram

  12. Ja, jag har återvänt till saker som jag har skrivit, förfärats och raderat. Vissa saker kan man inte stå för i efterhand.

  13. Jag imponeras av att ni kan se så mycket i bilderna. Jag ser inte alltid skogen för alla träden. :) Som Emmas analys om energitjuvar… och visst kan man behöva se omysiga typer också!

    Pseudonaja; Jag kan också hurvas lite när jag går tillbaka och ser inlägg. Men även bli glatt överraskad. Kanske skulle det vara en utmaning att ta fram deT värsta och det bästa inläggen (efter eget tycke förståss) ? :)

Kommentera

