Jomenvisst

Eftersom dagen igår tenderade att gå i panikens tecken över att inte hinna görna något konkret så lämnade jag datorn hemma idag. Jag snickrade formen som om ett knappt år ska bli ett konstverk. Så nu börjar jag se en början och hoppet om att det faktiskt ska bli ett bra konstverk pulserade i samma mage där fjärilen brukar bo.

När en ny idé just sipprar ut ur tankebubblan och rinner ner i händerna så är det så skönt att äntligen få ”göra”. Det ser inte mycket ut för världen just nu, men det ska bli, det ska bli… :)

6 svar

  1. Är man väl igång med sitt arbete så brukar det kännas bättre!
    Lycka till.

  2. Tack, det känns mycket bättre idag :)

  3. Positiviteten och energin riktigt lyser ända hit till mej genom skärmen. Roligt!

  4. Roligare blev det när jag idag har en ny och fin skruvdragare, den gamla blev lite ledsen men det var det värt:)

  5. Oooo en ny skruvdragare, vad är det för specifikationer på den? Nya verktyg är alltid roligt

  6. *S*…underbart, ännu en person som älskar verktyg!
    Det blev en borrskruvdragare; Bosch, SPR 18w, L-1 med laddningsindikator… och en lite småtöntig lampa, ungefär som att man borrar/skruva i mörker? Man har väl pannlampa om det skulle bli aktuellt…*S* Min nya älskling ska klara av upp till 250 skruvar/ laddning (till och med några fler än den i länken här nedan) :D

    Länk: http://www.proffsmagasinet.se/skruvdragare.html
    Det fanns ingen exakt sådan som jag har köpt, men en liknande, den längst ner till vänster. Min var dock billigare, förmodligen en enkalre variant, plus på att det var kampanjpris på min.
    Det var svårt att välja mellan att ha en eller två batterier eftersom jag i ateljén inte bygger så stora saker som …. Hus och ladugårdar utan mindre konstverk. Men till Stugan har vi alla gånger en skruvdragare med två batterier. Extremt praktiskt.

Kommentera

