Helgens *bling* Magasin

I helgen ska jag njuta av stilla liv i stugan och en hög med glansiga magasin. Nå endel är kanske mer helylle, tryckta på kraftpapper. Men i alla fall ska de ge mig njutbara timmar då jag läser och bläddrar i dem.

En av dem är nyaste BON, se bilden. Den har legat på stolen i hallen flera dagar och har frestat mig med sitt avskalade omslag. Ett annat magasin jag köpte här om dagen är Damernas Värld, deras oktobernummer är ett ekonummer. Det ska också bli kul att läsa. En annan tidning som jag har lite dåligt samvete över att inte ha ens lyckats läsa en hel artikel i även fast jag har haft den hemma i flera veckor är Kravs tidning Reko. Den är kanske en hyvens tidning men jisses vad litet typsnitt de har använt i den!! Vissa texter är skrivna i åtta punkter ser det ut som. Det kräver dagsljus och bra hökögon.

Alltid när jag är i stugan läser jag i tidningarna från Åter.  Den riktar sig till dem som intresserar sig för egenhushåll och hardcore- eko. Där kan man läsa allt om hur man vässar en fogsvans och hur man tovar sina egna hattar. Den ger också handfasta tips om hur man tar hand om alla sorters djur. Vem blir inte sugen på att bygga humlebon och bli gåsuppfödare? Åter är min favorit ekotidning. Men den är hopplös att jämföra med andra modeinriktade ekotidningar.

Ett svar

  1. ooooh, länken till modeshowerna var kanon! jag tänker genast sy något piffigt!!!

    kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar i massor!!!

Kommentera

