Sju saker om PaljettenQ

PaljettenQ har blivit utmanad av Pseudonaja, som skriver en helt galen (rolig) blogg, där jag är flitig besökare. Rekommenderas!

Utmaningen lyder som följer:

* Länka till den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.

* Berätta sju saker om dig själv, alldagliga som knasiga.

* Utmana sju stycken bloggare i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.

Hej och hå!

Sju saker om ”PaljettenQ”, som ni kanske inte visste

1. När jag läser en pocketbok, kan jag hålla den med en hand och bläddra samtidigt!  Bläddrar med tummen och lillfingret :) Det är en av fem saker jag helst gör med vänster hand. Annars är jag notoriskt högerhänt.

2. Jag är en taktilare, det vill säga ; älskar att ta på olika material med händerna, taktil stimulans. Jag blir ”hög” på oxitocinet och har nog en och annan gång repat tyget på sidenlinnen i klädaffärer *skäms lite*.

3. Jag har talfel… så när ni läser detta, så ska ni plocka bort eller byta ut alla Rrrrrrrrrr….. *skLattaL*

4. När jag var barn hade jag både ljud- och synhallusinationer. De började alltid när jag slappnade av, tex när det var dags att sova en tupplur. Då kom en konfrancier fram på en scen och proklamerade; NU BÖRJAR DET! Och sedan började ett kaos av ljud och linjer framför ögonen på mig. Jag mördade honom med en gaffel när jag var ca 9 år. Sedan dess är det tyst och lugnt när jag ska sova.

5. Under fem år på universitet åt jag dagligen snabbmakaroner och tre fiskpinnar till lunch, varje dag.

6. Jag har gröna fingrar… om jag inte skulle ha blivit konstnär var risken stor att jag hade varit greenkeeper eftersom jag under 12 år jobbade på golfbanor. Men jag hoppas nu idag att jag hellre kunde ha blivit eko-odlare av spannmål och baljväxter.:)

7. Jag är en praktiker, är finurlig på att hitta på lösningar på praktiska problem. När jag jobbade natt kunde jag inte bara sitta och rulla tummarna utan konstruerade blanketter och formulär som de på min arbetsplats använde i sitt dagliga arbete. Men framför allt är jag händig då det kommer till att snickra saker:)

Utmaningen skickas vidare till:

Blommaland   RoNaX 

Livsglimtar   Rizzlo

Sedan hittade jag de tre sista bloggarna idag. Tänkte att det kunde vara kul att se vad de har för sju saker att berätta om sig själva:) Det blir lite som en presentation!

Skriim 

Där livet ryms

Bromma Pontus

20 svar

  1. Intressanta, roliga och konstiga svar… :-)

    Varför makaroner och fiskpinnar varje dag? Äter du sån mat ibland fortfarande eller är du ”klar” med det nu?

  2. Nja, jag äter inte det så ofta längre, men det förekommer. :)
    Det var det som var lättast att få till i ett litet pentry på skolan. Jag hade mina fiskpinnar i samma frys som alla fotorullar och papper låg…*S*
    Jag hade dessutom fruktstund klockan 15:00 varje dag! :D

  3. Är du säker att du inte är kines i förskingringen? De kan nämligen inte säga Rrrrr utan kör med L. Jag minns en gång när jag blev inlåst på en pizzerias toa, kinesen som efter stängningsdags släpte ut mig upprepade hela tiden lite lustigt att ”döllen val tlasig” som om det hade undgått mig.
    Det har jag skrattat gott åt, men det får jag väl låta bli med om vi ses?
    Fiskpinnar och mackisar, varje dag… nä, skärp dig galenpanna. Det här med att vara taktilare känner jag igen, jag känner alltid på saker levande som dött. Ytor är oemotståndliga att känna på, om jag blundar så kan jag återskapa känslan av att smeka alla mina fd män. De sitter kvar i händerna själva känslan för var och en. Lite tokiga är vi nog och praktiska, hö hö det är jag också, så det räcker och blir över.
    Jag har redan kört mina sju egenheter, om du skrollar ner lite hos mig så dyker de upp.
    Massa kram

  4. Glejen äL den att jag platal som en noLLlänning med skånska RRrrrr….*S*
    Svårt att skriva så att det blir ”rätt” ;)

    Jag HAR skärpt mig då det kommer till mina lunchvanor.. det var ju över tio år sedan jag slutade skolan!! Nu äter jag så bra så bra :)

    Jag ska kika in hos dig!

  5. Det var verkligen tur att du hade en effektiv gaffel till hands! Det finns gränser för vad man står ut med!

  6. …eller hur :/

  7. Haha jag skrattade gott när jag läste det här och kom att tänka på en gång för några år sedan nu när jag var på kinarestaurang med dottern som var runt 3 år då. Vi frågade henne vad hon ville ha att äta varav hon svarade: ”bala lis” vi skrattade gott åt detta och gör det fortfarande.

    Det där du skriver om ljud och syn hallucinationer kan jag känna igen lite, fast var värre förr tror jag… det kan även förekomma på dagtid för mig om jag tex sitter på tåget så kör det igång i huvudet på mig, samtal som jag inte hör något av.. jag bara hör en massa ord utan sammanhang.. mysko.

  8. Jättekul att ”min” enkät hittade hit. Skrattar gott åt nummer fyra och fem. Det där med fiskpinnarna låter otroligt. Själv ”snålade” jag aldrig med maten som student, men fick å andra sidan slita och jobba extra …

  9. Det var bara roligt att få denna utmaning/ enkät :)

    Jag måste erkänna att det där med fiskpinnarna på den dagliga menyn var inte av en ekonomisk orsak. Utan mer av praktisk natur.
    Det var så snabblagat och dessutom tyckte jag det var gott. Hemma på kvällarna åt jag mer varierad kost *lovar*… hurm, varierade mellan varmamackor, majskolvar och pastarätter…*garv*

  10. hjälp va läbbit det där med hallucinationerna…

  11. …*ler*…De var mer jobbiga än skrämmande. De var aldrig hotfulla och de var inte nära rent visuellt.. det kändes som att de var alltid på en armlängds avstånd. Det var mer tröttande än läskigt.
    Jag pratade aldrig med mina föräldrar om det, för de kom på så lugna tillfällen och jag visste inte att det var på något sätt onormalt.
    Men jag minns hur skönt det var att bli av med gubbfan! *garvar*

    Samma gällde smärta när jag var barn, jag har alltid haft en hög tollerans för smärta och sa inte till om jag hade ont. Tydligen är det rätt vanligt. Orsaken känner jag inte till.

  12. jag hade hallucination en gång som barn när jag hade hög feber. såg en grårandig katt gå förbi i taket, pekade och skrattade för att få mamma att titta på den…

  13. *S*..tyckte du det var läskigt? Kan ju vara det om man är den ende som ser och inte blir tagen på allvar (förstådd om att man hallucinerar).
    Jag har som vuxen haft hallisar när jag var sjuk, det var också feber-rellaterat. Men det var mer underligt än skrämmande… det var lite så där surrealistiskt för det var neonljus som började leva omkring utanför fönstret. :)

  14. nej det var inte ett dugg läskit. jag brydde mig inte att mamma inte så den. jag såg den alltså fanns den (ego-unge). konstigt nog tyckte jag det var helt självklart att en katt skulle traska förbi och nu när jag tänker på det var den väldit lik den katt vi skaffade sen 10 år senare. nu börjar det bli läskit…:-)

  15. He he he… eller så var det ett fall av synkronisitet ( meningsfull slump) ;)

  16. Ledsen PaljettenQ, jag har tenta-noja och kan inte koncentrera mig få något annat an att leta ”källor” till min släktforskningsuppgift.

  17. Varför blir alltid någon jä**a bokstav fel?

  18. *S*…för att du är stressad:)
    Men det är lugnt, plugga på och hitta de rätta röda trådarna i din tenta.
    Ha det gott och lycka till!

  19. Men vilka komplex man får av sådana där intelligenta och roliga svar. Skulle nog inte kunna få till ett. Jag måste fundera. Är jag så här tråkig eller har jag ingen självinsikt?

  20. Hej Tre Procent:)
    Du får denna utmaning av mig! Sparka lös svaren och ha roligt med att välja ut dem! Jag vet inte hur intelligent det är att ha hallisar och talfel…*ler under kort lugg*

Kommentera

