Varsel

vinterkraksjukan-2008-palje1

Nu närmar sig faran, alla drabbas de runtom kring mig. Bara som sprit hjälper…?

6 svar

  1. Nu blundar jag för jag är så sjukt rädd för att få magsjuka .. en sån natt kan räcka för att jag hamnar i akut dialys.
    Baciller har jag skräck för och längtar så tills jag blir frisk och slipper ha denna rädsla och ångest för något som är rätt naturligt att drabbas av ibland.
    Ha en skön helg

  2. Nej, usch…jag har kräkångest och blir orolig så fort någon blir grön i nyllet.
    Önskar dig en trevlig helg!

  3. Sån har jag varit i jättemånga år, festerna när man var ung var en fasa för alltid var det någon som blev grön i nyllet.
    Det går väl an när man går bort så att man kan gå hem om folk blir för fulla, har jag fest hemma så kan man ju välja vilka man umgås med. Inte kul alls att ha polare som inte kan sköta sprit…
    Sov gott lilla gottegrisen … ska jag säga som har ätit sött mest hela kvällen, hittade tre stycken godisar typ Japp, inte är det mycket kvar nu inte.

    Kram o puss

  4. Svarta pesten härjar här i trakterna också. I ren panik skaffade vi desinfektionssprit (70%), men den har inte blivit så använd. Någon slags voodoo-flaska har det väl blivit. Man håller tummarna och hukar sig…

  5. Den åkomman tackar jag nej till på stående fot! Fick så det räckte förra året…
    Trevlig helg!

  6. Jag önskar ingen magsjuka.
    Även jag har köpt en liten flaska Alcogel från apoteket. Men det är kanske inte så socialt korrekt att sprita sig så fort man har skakat hand med någon? Jag spritade alla handtag på jobbet och har torkat rent alla knappar och tänkbara ytor där den finns risk för smitta. Jag vill verkligen inte bli sjuk!

Kommentera

