Vi två är oslagbara

vi-tva-ar-oslagbara-2008-pa

Hur påverkas vi av att älska någon?

4 svar

  1. Ja, den eviga frågan … Tänkvärd bild!

    Trevlig helg önskar jag dig!

  2. Du visar det så bra genom din ”spegelbild”.
    Hm, det är till att lösa världsproblem mitt i natten… har du sippat rödvin och blivit en djuping?
    Själv är jag trött och ska lägga mig, sova som en stock.
    Kram o trevlig helg.

  3. Mitt favoritämne och också ett ämne som tycks följa med en genom livet, fast kanske på olika sätt. Hur påverkas vi av kärleken till och från våra föräldrar? Hur påverkas vi av kärleken till en partner? När blir kärlek destruktiv och när låter man den andres behov göra en osynlig inför sig själv? Hur ser kärlek ut när den den får människor att frodas och vad krävs för att samexistens skall uppstå och man delar en relation på lika villkor? Finns det något sådant eller är ett förhållande ett ständig subtilt maktkrig? För att ta min kommentar från ett tidigare inlägg ”När blir helheten större än summan av delarna” och när blir helheten mindre än summan av delarna. När tappar man bort sig själv i tvåsamheten och hur är man sann mot sig själv och sin partner och vart går gränsen för hur ärlig förhållandet tål att man är?

    Jag har inga svar. Jag har bara fler frågor… :-)

  4. Jeez, gud förbjude att jag blir en siamesisk tvilling av kärlek! ;-)

Kommentera

