Naturhelvetet – skål!

pissigt-vader-2008-paljette

Man ska inte klaga på väder.

Man ska inte klaga på dåliga kläder.

Man ska vara nöjd med det man har.

(Fy fan för alla som är snälla och nöjda!)

Det är bara att hålla god min när naturhelvetet väljer att vara som mest pissigt av alla väder. Trottoaren har bokstavligen diarré….*knorr*… Jag vill hem men jag orkar inte gå och cykla går inte. Det är allt för geggigt och risken att cykla omkull är påtaglig. Jag blev erbjuden skjuts hem om tre timmar, men det känns som en veritabel evighet att vänta så länge. Men verkar onekligen så skönt att sätta sig i värmen i en bil och slippa kladda ner skorna i slasket.

Som en osalig ande går jag omkring i ateljén.

När jag nyss inventerade kylskåpet här på jobbet hittade jag en stor burk med picklade gurkor och en stor osprättad flaska Martini. Helt plötsligt verkar tre timmar inte så farligt trots allt. *sipp sipp* :)

5 svar

  1. Jag vill se en bild som tillkommit efter de tre timmarna och x antal pickles och sippar senare! :D

  2. Japp! Upp med bilden bara!

    Jo-o, man ska minsann klaga på väder. Fast just det här klibbiga vädret är jag rätt nöjd med, för då smälter snön, och då kan jag springa utan halkrisk. Jippie!!

    Spar min Martini tills nästa snöoväder…

  3. …absolut, jag sparar min värmande Martini till dig !
    *svär inombords*…(fick ju helt plötsligt prestationsångest)
    ……He he he….Martini är ett trevligt sällskap;)… men ni som sätter press på mig är ännu roligare!

  4. hehe … ja sprit och mat är faktiskt det enda rätta för att mota detta slask-rusk-regn-helvete. Och kom ihåg. Om mindre än en månad så vänder det! Ljuset kommer åter och ökar i styrka konstant för varje dag i sisådär sex månader. Bara en sådan sak.

  5. Jag trodde jag skulle kunna trösta mig med godis, men efter ett par försök att förlusta mig över både choklad och plockisar har jag nu gett upp. Socker är ett nedåttjack!
    Min nya metod nu är att kliva upp innan tuppen har vaknat och tar emot solen när den ids komma upp. En tidig morgon gör att jag nyttjar lugnet innan mina medarbetare dyker upp. Ensamhet är en dygd!

Kommentera

