Ska bli med lurv

Idag har jag och min man varit och tittat på hundvalpar. De var två veckor och med gulliga hull-rynkor i pälsen. De har inte helt vant sig vid att hålla ögonen öppna utan skrynklar ihop ansiktet till en grin. Efter två timmars träff med tiken, hennes äldsta avkomma (även en tik på 2 år) och naturligtvis hundägaren har vi nu bestämt. Vi ska bli med hund:)

Det är en Labrador med jaktlinje, fina föräldrar med fina meriter och egenskaper. Om tre veckor ska vi dit och titta på valparna igen. Kullen består av två tikar och fem hannar, vi paxar en hanne. *längtar*

Vi var så till oss på kenneln att vi glömde ta fram kameran. Nu skulle jag ju ha velat visa er en av de valpar som kan bli våran. Men det var nästan svårt att se att det var just hundar som låg i en ormgrop och slet i tikens tissar. De vältrade sig över henne som en klase gnyende fästingar. Helt bedårande!

11 svar

  1. Åh, va´ roligt! Längtar tills jag får träffa den lille vildingen!
    Men Jansson surar…

  2. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååhh va mysigt!
    Jag blir så avis. Gud va roligt. Glöm för guds skull inte kameran nästa gång.

  3. Ooohh, en valp! Så skoj för er. Min hund och jag hälsar.

  4. Nu ska vi se…En svart labrador…Hrm…vart har jag sett en sådan förr? ;-) Grattis till tillökningen! Kul!

  5. Labradorerna har en jaktlinje i sig och är en slankar variant av den bredare familjehunden. Tydligen ska även utställningshundar vara bredare också… för enligt rasstandard ska de vara ”breda och raka” för att rankas högt.

  6. åh gulle gulle hundvalpar. man blir ju alldeles mmmm vll snusa på dem.

  7. Grattis till tillökningen i familjen :) Har själv aldrig levt med hund, men förstår genom andra att det är som att får ett barn till.
    Mysig Advent

  8. Då blir detta lilla lurv vår första tetting :)
    Det är dock lite surrealistiskt ännu, men det blir nog mer begripligt när vi har valt ut en ur kullen. De var så små nu att vi knappt kunde se att det var hundar som krälade omkring runt tikens tissar…*S*
    De är ju drygt 2 veckor nu och om 2-3 veckor åker vi dit igen för att kika på dem. :)

  9. Grattis till den kommande valpen! Det kommer att bli hur mysigt som helst!
    Lycka till!

  10. Målle dig! Jag var själv o besökte en kennel i somras eftersom jag var seriöst intresserad (sedan länge) av en fralla (fransk bulldogg). Men efter att hittat svarta små stickelhår i kläderna flera månader efter besöket så inser jag att pedanten i mig inte kommer att klara detta. Måste helt enkelt hitta en ras med ”rätt” päls…. Men SÅ himla mkt lycka till med er lilla grabb :)

  11. Jo, det där med löst hundhår är nog en vanesak man lär sig hantera efter en tid. Jag har inga problem med hår… men det får gärna sitta fast på en levande kropp. Människohår är rent av äckligt när det är på egna äventyr.

    Men jag tycker det är värt varje hårboll och gruskorn i sängen. Längtar efter jycken. Vi har tll och med kommit på vad han ska heta:) Men det är en hemlis ett litet tag till! *blink*

Kommentera

