6 december

finlands-flagga

1917 förklarades Finland självständigt.  Jag hade ju hoppats på att jag skulle ha firat denna nationaldag som en tväräktapappersäkta Finska men min anmälan är fortfarande inte klar. I somras anmälde jag att jag vill återta mitt Finska medborgarskap men behandlingen av alla ansökningar som har kommit in har dragit ut på tiden. Men medan jag väntar tänder jag de två ljus som man enligt tradition ska tända i fönstret. – Onnea Suomi!

5 svar

  1. Yksi hirvii saunasa!

  2. Jag minns en fest på norrgård med finska flaggor i taket. Vi firade den blåvita dagen. Det var blött…
    Till och med värre än på talgbolledagen. :-)

  3. Paljon Onnea toivoo Caprica

    Veteraanien perintö-Itsenäinen isänmaa

  4. En het älg i bastun låter verkligen som en blöt afton:)
    Inget KAN väl vara värre än Talbolledagen?
    Jag och min man har varit till Gottsunda och firat självständighetsdagen med tårta och sång bland en massa pensionärer *S*… vi stack ut ur mängden kan man lugnt påstå!
    Min pappa sa nyss i telefonen: – Du håller ju på att bli en äkta finne!
    Nu lyssnar vi på tango..ta-ta-da-ta-ta-ta….*svingar runt*….ta-ta-ta-dadada-taaa… :)

  5. Kiitos Caprica, onnea :)

Kommentera

