Eco Queen med bett

eco-queen-med-bett-2008-pal

Nu har modemagasinet Eco Queen lyckats göra ett nummer som är genomgående vältänkt och välproducerat. De har spottat ut halmstrået ur mungipan och möter sina läsare på ett respektfullt sätt. Nu har de slutat skriva läsaren på näsan och vara allt för övertydliga med sitt budskap. Redaktionen kanske vågar tro på att läsaren redan har en grunduppfattning om eco.  I alla fall jag vill köpa tidskriften och få ett mervärde. Det vill säga läsa om econyheter inom mode, design och vardagslyx på ett bra och lustfyllt sätt. Jag kommer att ge bort ett par prenumerationer i julklapp, var av en till mig själv :)

Tidigare inlägg: Eco Queen i grönt 

Eco Queen är nominerade till Tidskriftspriset 2008, som Årets Nya Tidskrift.

12 svar

  1. Härligt att höra! Jag köpte de första som kom och blev rätt besviken. Men nu ska jag ge den en ny chans då! Tack för tipset.

  2. Jo, jag tyckte att konceptet i sig var strålande från början men det var lite taffligt i början, men det verkar ha fått ordning och reda på redaktionen :)

  3. NICE BLOG ;)

    many hugs!

  4. Jag tyckte det var dåligt när de skrev att ”etanol är bra” utan att ha alla fakta klara. Ska man ge ut en tidning om eco måste man vara noggrann. Annars är den bra.

  5. Snygg framsida i alla fall! Innehållet kan jag inte uttala mig om men håller det samma kvalitet så…

  6. Eco Chic: Hej och tack för att få mig på allerten… jag har nog inte lagt ner all möda på att lusläsa nummret. Bra att du är vaksam och poängterar felaktigheter. Jag kan nog däremot tycka att alla tidningar bör vara så noggranna de kan. Man kan inte kräva MER av ecotidningar än andra.
    Dessutom tror jag nog att Eco Queen nu visar att de sakta men säkert kommer att bli ett modemagasin som växer till sig med tiden. Den behöver bara tuktas på rätt sätt :)
    Det finns annars andra tidskrifter som inriktar sig på teknik, kost, självhushåll med mera om man vill hålla sig ajour på de områdena.

  7. Znogge: Jo den är rätt snygg som magasin, de har rätt spännande fotoserier som inte bara är enkla annonser för kläder… det är till och med svårt att se plaggen på vissa bilder. Men visst jag gillar snygga bilder… jag är ju konstnär, så hey! ;)

    Style By B´N:
    Det var trevligt att läsa, Thanx:)

  8. :) thanks!!

  9. Tack för tipset! Har inte kollat in denna själv, men nu ska jag göra det!
    Och du, nu har jag börjat snålblogga tack vare dig …

  10. HA HA HA…härligt! Du får gärna skylla på mig ;)

  11. Tack för tips. Jag tycker Eco Queen är något av det festligaste som har hänt i EkoSverige på länge. Osäker på om det håller, men festligt är det. Och nu måste jag nog kolla in det här numret.

  12. Bra val av superlativ, den är festlig:)

    Ikväll kom jag på en tanke; tänk om de törs ha ett nummer med veganism och en mer radikal ekologi. Det skulle upplysa mig på många plan, jag har ingen insikt i deras filosofi och subkultur. Vore spännande!

Kommentera

