DIVAn

divan-2008-paljettenq

Att sjunka in i bakgrunden…

9 svar

  1. Underbart fin. Jag älskar den verkligen , hennes lilla ansikte talar också.
    Lite det här med att förlora sina konturer som jag skrev igår, kanske kan passa lite på din teckning också. Jag tänkte på det i alla fall med.
    Kram

  2. Jag håller på att göra illustrationerna till en barnbok som jag ämnar få ge ut. Jag är näst intill säker på att jag kommer att få den publicerad då den behandlar ett ämne bland barn som är väldigt vanligt Men som , till min stora förvåning inte behandlats i En enda bok hittills. Jag känner också att gör jag inte detta ”nu” så kommer någon att göra det före mej.

    Handlingen är klar den exakta formuleringen inte helt klar. Samtliga illustrationer finns klara i mitt huvud samt på ide-stadier på papper. Alltså vad som ska finnas med på respektive bild, men inte exakt hur den ska se ut.

    Jag ventilerar mina tankar,..

    jag kände när jag såg din bild på DIVAn att ansiktet var besjälat på ett sätt som förde tankarna till min barnbok.
    Men jag vet ju inte ens vart du bor och hur dina dagar ser ut…men om inte annat så kan du ta det som en komplimang.

    Annars kan dina tankar flyga fritt och låt gärna din magkänsla möta upp dom i flykten så kan jag under tiden berätta för dej att jag är ganska flyttbar inom sveriges gränser.
    sköt om dej

  3. Hejsan E
    Jag får börja med att gratulera till barnboken, vad roligt!
    Själv har jag inte tänkt tanken på att illustrera något annat än min blogg, så jag tycker det är roligt när andra har kommit ”längre”.

    Jag jobbar som konstnär i Uppsala och har fullt upp med det. Dessa teckningar jag har här i bloggen gör jag för att det är roligt och många av dem inte ligger i samma ”fålla” som det jag gör annars… Några har jag dock sålt till min plånboks glädje. Inget hindrar att förena nöje med nytta ;)

    Sjömillan är en annan illustratör som ligger i startgropen för att ge ut en bok.. Han gör jättefina bilder, kika in där vetjá! :)
    (Länken hittar du i min bloggroll till höger.)

    Komplimanger biter på mig… *tack* jag förstår inte vad du menar med att du är flyttbar inom landets gränser och hur mina dagar ser ut. Frågar du indirekt om att träffas?..eller så missuppfattar jag dig helt tokigt.
    Skriv i så fall ett e-post till: poppinsparaply@hotmail.com
    … så blir det mindre publik diskussion om det :)

  4. Ett Mejl har skickats om frågetecken och hos mej har jag svarat på din fina kommentar.
    Kram igen=)

  5. Om du visste hur bra den där bilden skulle göra sig på Psykologiska institutionen…*skrattar gott* Välkommen hem!

  6. Kan vara skönt ibland! Som att smälta in i tapeten :-) Härlig bild!

  7. På något sätt blir jag ambivalent till responsen av denna teckning. Tänkte nog då jag la upp den att den är ömklig, men ni tycks gilla hennes unvikande gestalt :)
    Men visst, det Är skönt att kunna gömma sig och glida undan ibland.

  8. Jag ser att du har tecknat av mig idag … precis så där ser jag ut för jämnan jag är ett med min soffa.
    Kram

  9. Jag som får en bild av dig när du ligger i en allt för liten juniors sovsäck på balkongen och tar en tuppis… skrattar fortfarande hjärtligt när jag kommer ihåg din ”insident” ;)

Kommentera

