De runda arkivets hemligheter

sopkorg-2008-paljettenq

Znogge fick mig att tänka på papperskorgar, det runda arkivet under bordet.

I deckarvärlden på film och i böcker kan man se detektiver söka efter dolda hemligheter i papperskorgar. Nästan varje gång jag sätter mig vid mitt arbetsbord sparkar jag till min korg under bordet. När jag kikar i den ser jag veckans skräp där i. Det skulle vara lite som att göra en arkeologisk utgrävning i mitt korttidshistoria att hälla ut allt på golvet. Mitt korttidsminne är inte så bra på att minnas vad som finns längst ned. Jag fick nämligen mig en påminnelse om att köpa fler tjocka tuschpennor, för där ligger min penna som jag har sökt hela dagen!

Det finns mycket oslängbart men för hoppningsvis snart bortglömt innanför pannbenet. Det slänger jag gärna bort, utan att sortera eller kompostera!

Den detektiv som skulle djupdyka i min papperskorg skulle hitta, skisser på plastfilm och en röd liten ask med suddiga fotografier. Ett tomt kuvert, Ett par pennor. En eller två dammråttor, tejprester och postitlappar. Ett collage av tid, ett utsnitt av PaljettenQ.. .inte i ett nötskal utan ur en sopkorg.  *delete*

4 svar

  1. Skulle gärna rota i din papperskorg – den ser spännande ut!

    Av någon anledning envisas min chef med att alltid säga ”det oranga arkivet”… Han har en blå papperskorg…

  2. Ha ha ha… har du testat om han är färgblind?

  3. Oftast säger innehållet i papperskorgen ganska mycket om ägaren till den… Din ser ju nästan strukturerad ut!

  4. … pga sopsortering :)

Kommentera

