På söndag är det klippt

klippa-och-klistra-2008-pal

När jag bläddrar i vissa böcker kliar det i mitt klippafinger. Jag vill klippa ut och placera om motiven lite. Inte för att förbättra utan för att leka med de redan existerande färgerna och formerna. Edvard Hopper är en av förra seklets skickligaste målare, han bygger upp stämmningar och får luften att vibrera.

Jag tänkte låta er ge mig några ord som jag kan associera och hämta som inspiration från när jag gör ett collage med bilderna ur denna bok. Ge mig ett ord och jag ska på söndag presentera mitt collage för er. Utmana mig! *snipp snipp*

8 svar

  1. Du får tre ord av mig: avstånd, tillsammans och sömn! Slit dem med hälsan eller släng dem i runda arkivet :-)

  2. Jag gör tvärtom jag uppmanar er att lägga till tre ord var istället! :)

  3. Jag ska ge dig tre vackra ord: frapperande (bara för att det ligger så skönt i munnen på mig när jag säger det), älska och lila ;-)

  4. Mellanrum (bara för att det fortfarande irriterar mig. Fotouppgift på Ålsta som alla misslyckades med). Föhneffekt (det senaste ord jag blev tvungen att slå upp i ordlistan). Understundom (bara för att det är så lumumma.)

  5. Passager …

    Tillbedjan…

    Balanser…

  6. Jag börjar få en rejäl utmaning av er må jag säga *gulp* Några ord vibrerar redan så där skönt … inspirationen spänner sin båge.

  7. Öde… (som i ”övergiven”)

  8. […] Tidigare inlägg På söndag är det klippt […]

Kommentera

