En i mängden

fru-fortuna-2008-paljettenq

Det nya året tas emot rödbetan pang på. Den är naken, ny och full av hopp och framtidstro. Det är dags att ta mottot Släpp och gå vidare, på allvar. Det som är gjort är gjort. Om man har ägnat sig åt julstädning och bullbak så är det nu dags att rensa ut irritationer och vasken, damma ur grollet från vinden och smörja ekorrhjulet.

Nyårslöftet som putsades upp ställs nu tillbaka i garderoben, den måste förvaras varsamt så att den räcker många år till! Nyårslöften genom PaljettenQ historia:

  1. Läsa fler böcker (2006)
  2. Göra ett djävulskt bra konstverk (2003)
  3. Börja röka (1989-2002)
  4. Sluta äta godis (1998)
  5. Att alltid sätta papper i pärmar när jag får ett i handen, inte lägga dem på hög. (2001)
  6. Se minst 5 Svenska filmer (2008)
  7. Bli normalviktig igen (2002-2005)
  8. Föra kassabok (1995, 96 och 97)
  9. Flytta hemifrån (1988)
  10. Sluta leva framför TVn… den förtär mig. (2006)

Vilka löften har du ställt och hur många av dem är jojolöften? I år har jag inte ställt några löften… ännu.

6 svar

  1. :) Första tanken var bilden; herregud ge henne en ny rakhyvel i nyårspresent, men sen tänkte jag att jag kanske tänker/ser fel?
    Hur gör du för att komma ihåg dina tidigare löften? Menar du att du kämpar på med dem så pass att de färgar flera år?
    Jag är kass på nyårslöften minns inte ett vettigt jag någonsin haft.
    Även detta nyår svepte förbi utan en vettig tanke vid 12-snåret.
    Borde ju tänka; Banta, bli snällare, sköt dig bättre, men nej då.
    Nada tankar…
    Men nu är jag här och kramas som värsta boan, har saknat dig!

  2. Vilken läcker bild! Nej, här lovas inget. Lika bra så… Fast flera av dina löften var riktigt intressanta!

  3. Äntligen! Det var då f-n va´ du var borta länge! ;-)
    Lovar aldrig något inför nyår – fast det där släpp och gå vidare känns som om det skulle vara ett lämpligt löfte för mig. Jag snor det!

  4. Vilken cool bild!
    Ja så känns det verkligen ibland som man bara är en sån i mängden. Mycket bra bild.
    Nyårslöfte. Jag imponeras av din själv insikt.
    Jag ger dylika nyårslöften hela tiden. Dom liknar dina utom det där med se svensk film för det går av sig själv.
    Men det där med vikten , det hänger med år från år. Så också i år.
    Fast mit första och verkliga nyårslöfte är att tycka om mej själv som jag är! Så det så.

  5. Jag är som en gummiboll jag kommer alltid tillbaka :)

    Hela helgen spenderade jag åt att undvika nyårslöften, började denna söndag med att käka chokladpraliner till frukost… Men det verkar ju lite väl festligt att börja varje dag med den kosten ;)

  6. Femman kämpar jag med…

Kommentera

