Frihet

glad-tos-2009-paljettenq

Som den trötta valp-mor jag nu är ser jag fram emot helgens frihet. Åker ut till stugan nu innan mörkret faller och kan knappt bärga mig. Det ska bli skönt att få sova, äta och ta korta promenader i skogen. Bara vara och njuta av ledigheten. Aldrig hade jag trott att helgerna skulle bli så här eftertraktade efter nattliga kisspromenader och tidiga mornar. Det är fantasktiskt att ha hund men det är en smula tröttsamt för den ovane. Kanske ska ta och öva på att teckna hundar i helgen :) … om jag orkar.

4 svar

  1. ha det så skönt i helgen!
    då kan du göra som de flesta småbarnsföräldrar vill göra men sällan lyckas med det vill säga passa på att sova en stund när liten sover. även om det råkar vara mitt på dan.

  2. Hihi!
    Ser framför mig hur du och A hålögda raglar omkring.
    Äsch, att ni är i stugan i helgen förexten. Vi hade tänkt svänga förbi och få oss en titt på edt lilla underverket.

  3. Det är lite som att bli småbarnsmamma på nytt! Men visst är det mysigt och valptiden går så fort, så fort!
    Ha en trevlig helg i stugan!

  4. *snörvlar*….*host-host*… Tack hörni! Det var fint att i helgen när vi båda var krassliga kunna se att Rosvo (valpen) ställde sig vid dörren och bad om att få gå ut när han ville kissa. :)
    Han har dessutom lärt sig att gå upp för trappor! Stugan har fyra steg och han klarade det galant! Så när vi kom hem så kunde han gå upp till vår lägenhet som ligger på andra våningen! *jätte stolt*… det där med att gå ner för får vi ta lite senare:)
    Jag längtar tills han blir lite äldre och kan hänga med på promenader och han blir en riktig jycke:)

    Sofia du får gärna komma till ateljén någon dag och hälsa på!

Kommentera

