Sunda tankens friskhet

yoga-2009-paljettenq1

De flesta må-bättre-tips jag har fått handlar om att vila och att äta och dricka nyttiga saker. Men en kompis stack upp ur mängden och tyckte jag skulle utöva någon yoga-övning som skulle få mina chackran i balans (se förra inläggets kommentarer). Om jag nu visste vad det är för något så vore det ju bra. Men jag tänker mig att det handlar om att hitta kroppslig harmoni och då kan man ju föreställa sig cellerna utöva en slags krig mot de främmande baciller som har infekterat mig.  Så när jag resten av dagen jobbar så föreställer jag mig samtidigt scener ur filmen Mars Attacs i mina slemhinnor.  I will conquer them devils!

2 svar

  1. Många tycker att yoga har väldigt goda effekter på det mesta. Själv är jag helt okunnig i ämnet men så är jag också genomförkyld…

  2. *prosit* krya på dig Znogge :)

Kommentera

