En konst-ig rörelse

buktalare-2009-paljettenq

En frukostkonversation för ett par år sedan:

*Pruuuuuuttt*… hördes från änden av bordet och alla stirrar på pojken som stannar upp i tuggandet.

– Oooooooops, magen pratar!

12 svar

  1. En talande tystnad vid bordet ;-)

  2. Är det inte bedövande tråkigt/jobbigt att fylla en hel kropp med ett kryssmönster för hand? Jag skulle skrika efter Photoshop.

  3. *skratt*…nja, för mig tar det inte så lång tid. Det skulle ta betydligt längre i photoshop. Originalbilden är lite och enkel. Men jag använder photoshop till att ”måla”vitt runtom och denna gång har jag fyllt i lite färg i dockan. Figuren i sig är bara 11 cm hög. Dessutom tror jag att handens oregelbundna linjer ger lite mer liv till ytan än om jag gör allt i datorn.

    Flera av teckningarna jag gör blir ju fulständiga teckningar. De skulle ju vara ofärdiga om jag gjorde dem delvis digitalt. Vissa av dem har jag sålt…. så på sätt och vis har jag ju tjänat pengar på min blogg, men ingen har köpt via PaljettenQ utan från mig i ateljén :D

  4. Jo det där mer liv har du faktiskt rätt i. Saker blir ju gärna ganska statiska och döda i Photoshop.

  5. Kan bli.. .men det är ju för att jag inte kan använda den helt optimalt. Jag har köpt en ”ritbräda” med en penna så när jag får ändan ur vagnen ska jag lära mig att använda den. Men samtidigt så är jag ju lite förtjust i handens arbete med en penna mot papprets sträva yta….
    Det handlar ju om känsla också.

  6. Jag blev lite inspirerad av dig nu. Sitter och klottra på ett tidningsomslag.

  7. :) Spännande! Jag ser fram emot att få se det senare idag!
    Jag kanske ska kontra med att klottra på UNT jag också…;)

  8. Tyvärr, är utan både kamera och scanner just nu, och förresten blev det missslyckat. men det funkade som inspirationsövning.

  9. Hi hi ungar är så roliga. Men du var har du kameran, jag vill se vovvefoton!!!
    Hur går det med valpen?
    Kram

  10. Tack det går fin med Rosvo, som han heter… Han är väldigt lugn och fin. Men när vi går ut och tränar så är det verkligen fart på lurvet:)
    Idag blir han 12 veckor…
    Det där med foton, jag har en hel del men jag blir samtidigt lite rädd att jag ska bli allt för tjatig. Jag var på fest igår och paratade om honom på samma sätt som nyblivna småbarnsföräldrar *S*… när folk börjar flacka med blicken vet jag att det är dags att avbryta mig och prata om annat ;)

  11. MEN DET ÄR JU JAG!!!!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

    tänk! jag loggade inte in på ett tag och såg att någon hade skrivit någon kommentar som behövde godkännas!!!!

    Åsså skriver du att du har gjort nåt inlägg om buktalare och jag letar i arkivet men finner inget och då googlar jag och! så sitter jag här med min handsocka (Leo eller Sötnos?) för du har gjort en bild :D
    tackar så mycket :)

  12. He he he… det var kanske inte så smart att bara säga att jag hade gjord bilden. Borde kanske ha skickat länken också :) Men kul att du hittade tillbaka.

Kommentera

