Kär-Lek

karleksbrev-2009-paljettenq

För något år sedan höll jag på med ett kärlekstema i ett projekt. Jag skissade på flera förslag och nu när jag bläddrar tillbaka så såg jag olika idéer passera i revy. En idé var att jag skulle skriva en massa kärleksbrev, försegla dem och på utställningen sälja dem med porto. Köparen kunde alltså skriva dit ett namn och adress till sin källa av kärlek och posta det där på plats. Ett spännande hemligthetsfullt kärleksbrev skriven för hand… Men det blev något helt annat, men idén finns där ändå.

Det får mig att minnas min första kärlek, Robert.  Jag gick i 3an och han frågade chans just när sommarlovet började. Jag sa; ”Javisst, jag ska till Gotland imorgon. Vi kan skriva brev!”

Jag kan berätta att min kompis Åsa som ibland ger kommentarer här på min blogg var den kompis jag var till den sommaren, till hennes mormor. Vi var där en hel månad. Sommarlovet var fantastiskt och jag skrev taffliga brev till Robert och var kanske lite glad att han var långt borta, för jag var inte säker på vad man gör med en pojkvän. Jag berättade om raukar och jordgubbar… Han svarade med ett kärlekssmäktande brev som avslutades med ett  ”…från din älskade Robert”. När jag läset det fick jag panik! Vad fanken så där säger de ju på film, VUXENFILM!! Jag tog ett präktigt beslut att göra slut omedelbums.

Ändå är det lite som att vi båda rodnar fånigt när och om vi träffas de gånger slumpen tillåter där hemma i byn. De skrivna orden rostar aldrig men kärleken har blomstrat och slingrat sina revor kring en helt annan klippa :)

Vad hette din första kärlek?

8 svar

  1. jörgen. magi!

  2. Waquine hette min första pojkvän. an var från Haiti och såg ut som den franske rapparen MC Solaar. Jag var jättekär. Vi var ihop i en månad, den sista veckan var han otrogen med tre andra tjejer och dumpade mig när jag var på väg att skära bort en leverfläck. Jag grät oavbrutet medan hudläkaren la blodiga knivar på min mage och slutade inte ens när jag sov. Jag tänkte faktiskt på det igår att det är exakt halva livet sedan. Det var 14 år sedan jag var 14.

  3. Ulf heter han och stod bakom mig i kön in till klassrummet när jag gick i ettan. Vi har haft ett gott öga för varandra i alla år, men mer än någon liten puss blev det aldrig.

  4. Hon hette Jane och gick på mitt lekis.

  5. Lars. Men det visste du ju redan! *s*

  6. Min första kärlek hette Björn och vi gick i samma klass… Men det blev aldrig något av det. Sedan kom mina stora kärlekar! En efter en…

    Ha en fin alla hjärtans dag!

  7. Åh, min första kärlek hette Fredrik och det var redan på förskolenivån :-) Vi hade en sten på gården där vi brukade sitta. Minns fortfarande när pappa kom och hämtade mig med ett skämtsamt ”Sitter ni här och pussas nu igen?” Ang. tunnelbanetågen tror jag att det behövs fler hantag att grabba tag i om inte alla ska falla i en hög på golvet, men de tar ju garanterat fler passagerare vilket kan tänkas vara trevligt i rusningstrafiken.

  8. Underbart… :)

Kommentera

