A 2×2 – Ett av två

remouladsas-2009-paljettenqsas-pa-vaggen-2009-paljette

När jag var en fattig student och ville unna mig något gott, valde jag nästan alltid Remouladsås. Det var det jag valde att köpa om jag hade en tjuga över och ville festa till det lite.

Första dagen som boendebiträde på ett korttidshem visste jag inte mycket om att jobba med människor, allra minst så kallade förståndshandikappade. Allt var nytt och spännande. Jag skulle hjälpa en kille att äta middag, det var bara han och jag i köket. Ketschupen var nästan slut i flaskan så jag stängde korken och svingade flaskan för att med hjälp av centrifugalkraften tvinga upp det sista. Det resulterade i att korken for upp och det sprutade ketschup från taket på ena sidan av köket, längst hela golvet och upp på väggen på andra sidan! Killen och jag glodde förvånat på varandra. I ett tyst samförstånd enades vi om att inget säga till de andra, det blev vår hemlighet. Händelsen borde ha lärt mig något, jag borde veta bättre…

3 svar

  1. Stekt rödspätta, potatisk, remouladsås och en kall öl! Mmmm!

    Bra också om man sitter på en restaurang i Skagen.

  2. *slurp*…. säg remouladsås och jag dregglar som Pavlos hundar:)

  3. Man lever inte alltid som man lär konstigt nog :-)

Kommentera

