Hjärntvätt

teckning-av-en-orm-2009-pal

Ibland är det frågan om man har en fri vilja överhuvudtaget.  Utan att tänka på vad jag gjorde så tog jag min penna och ritade en slags fantasiorm på handen. Nu när jag skulle packa ihop och åka hem från jobbet märker jag vad jag har gjort. Lite förbryllad, varför en orm? Varför ritar jag på mina händer när det blir så svårt att ta bort tuschen från mina fnösketorra fingrar?

Men så kom jag på att det handlade om ormar på radion för en stund sedan. Jag hörde vad de sa utan att lyssna.  Det var något om att de äter hela djur och smälter maten med hull och hår, rent bokstavligt. Skrämmande att jag påverkas så lätt och gör saker utan att reflektera över dem. Är det det verkligen så lätt att manipulera och styra folk?

7 svar

  1. Mina händer brukar bli fullklottrade med webb-adresser (och en och annan random gubbe på naglarna) Snygg orm. Ikväll på tv är det förresten Snakes on a plane.

  2. Blir nästan lite avis på dig och din fantasi.. jag har nog stelnat tror jag för fantasin som du har verkar väldigt långt bort från mig.
    Har precis varit barnvakt åt barnbarnet och det var så underbart, han sover gott på mig och log med hela ansiktet när jag bytte på honom. Jag kommer att leva på det länge tänkte jag skriva men jag träffar honom imorgon igen för då fyller hans pappa år.
    Kram ha en skön helg

  3. och jag blir ju glad när du ritar ormar.

  4. Den är fin iaf. Vad heter den?

  5. Härligt med fantasi och impulser :-)

  6. Min kropp gör saker HELA TIDEN som min hjärna inte registrerar… Konstigt fenomen det där… Främst är det mina verktyg som försvinner, burköppnaren och spackeln. Efter det är det nycklarna till huset och bilen som blir bortlagda… så många timmar lag letat och letat. På tredje plats kommer min plånbok, den försvinner minst tre gånger i veckan. Vi ska inte tala om vissa kablar och laddare som jag mste leta och leta efter… Jag ska försöka LÄRA mig att vara närvarande. Det kanske hjälper.
    //Anna

  7. Vad glad jag blir för alla kommentarer
    Kanske borde åka hem till byn lite oftare;)

Kommentera

