Sju blir fyra- en utmaning

RoNaX tog en utmaning som på sätt och vis har en viss assymetri… Man ska svara på sju frågor och ge fyra svar. Jag kommer kanske inte ha så många som fyra svar utan jag svarar på frågorna lite som jag vill. Jag är ju ändå drottning på min lilla bloggkulle.

4 TV-program jag brukar se: Humm, TV? Jag ser sällan på TV men följer just nu en serie på dvd, Battlestar Galactica. Igår såg jag en Finsk skräckis som heter Sauna av Aj Annila. Den var väl intressant och snyggt filmad men jag somnade en stund mitt i filmen. Annars ser jag på något som min mor kallar för skinnbio, och det är inget annat än att man ser drömmar bakom sina ögonlock :)

4 saker jag gjort i dag: Laddat upp bilder på datorn. Käkat frukost bestående av fyra Marianne och en kopp yoghurt toppat med rågkross. Kollat in träningspass på Friskis, imorgon blir det ett skivstångspass :). Surfat: chattat/läst bloggar/nyhetstankat/mejlat. Addade (lägga till) en skolkompis från 80talet på Facebook, men då jag inte minns alls vem det är så har jag letat upp henne i en skolkatalog och kommer tyvärr fortfarande inte ihåg henne. Hur skulle ni göra? Adda eller inte adda?

4 saker jag längtar efter: Att bli klar med ett beställningsjobb som ska bli klart inom någon vecka. Längtar till påsk då jag får ledigt. Längtar efter att kunna böra jogga igen och jag längtar efter att kunna ta en fika på mitt stammisställe och skissa på jättebra idéer till ett nytt projket jag har fått som uppdrag.

4 saker jag tycker om att göra: Träna mig swettig och att känna att jag minsann orkar mer än jag tror, hamna i andra andningen. Fika ensam på café (läsa, skissa och glo på folk). Att förflytta mig från en plats till nästa när jag har en kittlande förväntan om att det kommer att hända något nytt och oväntat. Att testa idéer för att se om de verkligen håller i en fysisk form och om de fungerar i praktiken.

Jag tog bort två frågor för att det stör mitt estetiska öga att ha sju frågor och fyra svar… :)

4 svar

  1. hehe… så är det väl lättare med 16 än med 49 svar. Det hade kanske blivit jobbigt att läsa också. Krossar du Mariannen i yoghurten?

  2. he he he.. nej nej… jag suger på dem tills chokladen smälter inne i dem sedan tuggar jag dem febrilt så att hela munnen blir kladdig:)

  3. Den där skinnbion känner jag till, har haft väldigt mycket drömmar på sista tiden vilket är ovanligt för mig.
    Jag ser att du verkligen kan äta en Marianne, så gör jag också man får inte bita sönder den när den är hård.
    Kram

  4. Fyra plus två är sju? :-)

Kommentera

