…in på bara skinnet

ett-steg-ut-i-rummet-2009-P

Det där med möbler i skinn är snyggt men är det så skönt? Rumpan fastnar och det knarrar…

10 svar

  1. Är det photoshoppat eller en sak som verkligen hänger på väggen? Fin i alla fall.

  2. Näää, jag testade att göra en av teckningarna i större skala… det är målad mdf-board (utsågad)… den är inte riktigt klar. Men den är rätt ok :)
    Kul att testa olika format.

  3. Hur förstorade du upp teckningen?

  4. Jag ritade upp den på skivan med penna och målade de svarta linjerna med färg….
    Mer komplicerade former kan jag först rita på en plastfilm och sedan förstora med oh-apparat för att behålla bra proportioner. Men syvende sist blir det till att rita/måla för hand. Min OH är så rutten att den är svår att få skärpa.

  5. Aha. jag fick för mig att du kanske hade en mindre teckning som du typ over headade på en större yta.

  6. De där benen har jag ”lånat” från bloggteckningen Porrsurfare… så visst jag har lånat delar av den från mina små teckningar:)

  7. Precis sådär ser mina ben ut när jag porrsurfar. :-)

  8. Om du ids kika på ”originalet” så tycker jag mig se fler likheter med den lilla porrsurfaren på hennes ben istället :) han har samma pinniga armar som du… men där tar nog likheterna slut nu när jag tittar efter.

    https://paljettenq.wordpress.com/2008/01/31/surfar-pa-venusberg/

    På den bilden kan man se att jag har lärt mig att photoshopa lite bättre… så någon liten utveckling har ju skett sedan mina urminnes tider. Det är bara innehållet som ältar och upprepar sig :P

  9. Vad säger du?! Jag har ju jättestpra muskelarmar!

  10. Kul bild och för övrigt håller jag med dig!

Kommentera

