Sha-la-laa

omslag-kalender-2009-Paljet

Ett knep för att mildra stress är att göra precis vad som helst förutom det man måste göra. Det är som att öppna en ventil och få sig en paus. Jag printade ut en bild till min nya almenacka och fick på samma gång leka av mig lite annat än bara jobb jobb jobb…. Jag tycker det blev lite mycket rosa på framsidan så jag ska nog rita dit lite annat till höger om henne. Mitt namn eller ett skogstroll.

7 svar

  1. Det finns väldigt lite som är viktigare än att ha en snygg välorganiserad almanacka. Så jag tycker att dina prioriteringar är helt klart i rätt ordning…

  2. Man kan blogga oxå… Då känns det i alla fall som man gjort nåt. Och arbetskompisarna i båset intill hör det ivriga knappret från tangentbordet. *ler*

  3. För en tid sedan hade jag ett hopprep som hängde på en krok, ständigt redo för att användas då jag blev blokerad av stress… Det vore kanske bra att återuppta den metoden, det ger ju rosiga kinder om inte annat:)

  4. Själv brukar jag baka när det blir stressigt! Fast jag har förstått att en del blir stressade av bara tanken…

  5. Känns som om det är lika bra att ta tag i det som ska göras. Då är det gjort och stressen försvinner… enkelt! =)

  6. Jo jag håller med om att stressbördor inte blir lättare av att ignorera dem men ibland blir det lättare att ta små micropauser så att man hinner påbörja och avsluta något som ger en lite extra energi i pluskontot.
    Jag älskar att bocka av saker från Att-göra-listan. :)

  7. Znogge: Att baka är verkligen avslappnande om man nu inte börjar baka frallor straxt före midnatt en vardag … ;)
    När jag väl kommer hem brukar jag släppa jobbstress… men den kan dock återkomma då jag somnar, jag gnisslar tänder och rör mig som en kung fu fighter!

Kommentera

