Perforerad identitet

Nytt-pass-2009-PaljettenQ

Det hjälps inte men jag tycker det är roligt att passen hela tiden utvecklas och förändras. Mitt förra pass gick sönder efter bara något år, det var något fabrikationsfel så jag reklamerade den till Rikspolisstyrelsen. Jag fick tillbaka de dyra pengar jag la ut för ett tillfälligt pass jag tvingades köpa på Arlandas polisstation. I torsdags köpte jag ett nytt och kunde hämta den idag (det tog 5 dagar). Nu finns det både fingeravtryck (frivilligt) och en fräsig perforerad bild av passfotot som man kan se om man håller den mot en lampa.

Lite synd att det tillfälliga passet makulerades vid hemresan, jag tycker själv att jag såg må-bra-ut på fotot. Men nu får man stå ut med den här stirriga fisk-blicken i fem år innan det är dags att köpa en ny. Konstigt att porträtten är så överexponerade att ögonbrynen försvinner. Man kan ju tycka att de borde lägga lite vikt på detaljrikedom med tanke på att de numera kan lagra fingeravtryck i passet. Jag säger Tummen upp för min nya pass :)

5 svar

  1. Nåt spännande planerat som krävde nytt pass månne?

  2. Den var faktiskt rätt fräsig.

  3. Jag ansöker om visum då jag ska driva ett projekt i Moskva efter sommaren….
    Men det är egentligen en täckmantel, jag ska egentligen käka inlagd gurka och dricka Krimchampange ;)

  4. Vad grymt. En kollega har just kommit hem från Moskva och delade hotell med Black Sabbath. Hon var överväldigad över resan. (Denna kommentar täckmantel för att få säga att jag är sex år äldre än dig:)

  5. He he he… när jag var i Moskva 2005 delade jag hotell med Jack Ass- gänget, jag tycket det var ett ovanligt bräkigt gäng amerikaner i hotellbaren och efter en lång stund trillade poletten ned och jag kände igen dem:)
    Nå , sex år hit och dit är väl inget att orda om. Jag var mer förtjust i AC/DC och synth :)

Kommentera

