Ingrodda ord

lemumma-2009-PaljettenQ

Lemumma – Katete

Det var en gång en lärare som sa att det måste finnas hårda och mjuka former för att skapa spänning och balans. Ränderna sitter i fortfarande och bara under revolterande dagar säger jag: Skit samma!

Men i smyg checkar jag fortfarande av för att se hur mycket av lemmumma och katete jag har blandat i mitt recept. Det sitter i handleden och maggropen.

5 svar

  1. Är det inte alltid så i livet att motsatser skapar något annat än vad likheter gör? Yin och Yang, manligt och kvinnligt, himmel och helvete etc etc. Genom tiderna har utrymmet mellan motsatserna varit något komplementärt och något som skapat en helhet. Det är gammal visdom som vilar i din handled och i din maggrop, lita på den. :-)

  2. Lemumma – jag har alltid trott att det heter Lumumma. ;-)

  3. Sofia… du kan ha rätt för jag kan ha fel på minnet… men jag har hur som helst haft ordet Lemumma som ett mantra (syftet är den samma) :)

  4. Mitt minne fungerar inte alls – har försökt komma ihåg var fotoläraren som gav oss orden hette. Till ingen nytta. Men de poppar upp i min skalle rätt ofta. Efter att jag blivit påmind av dig planterade jag mina kryddor enligt katete-lumumma-principer. :-)
    Men ännu fastare sitter fotuppgiften ”Mellanrum” i mitt medvetande. Jag letar fortfarande efter det där mellanrummet.

  5. Ha ha ha.. faktiskt så använder jag mig av det också, men kanske mest för att se att allt stämmer. Om mellanrummen är fel så är ”massan” fel.

Kommentera

