Tangenthäfta

Stirrar mig blind på skärmen och rabblar:

Handla, träna, laga mat och sova… och blir särdelens sugen på det sistnämnda ordet. Soooova…

Det är stressigt just innan världen tar semester, som om det inte finns en tid efter. ALLT ska göras NU, NU NU!!!  Själv har jag 2 veckor semester snart och längtar till denna oas av vila och fri tid. Men det sägs ju att man ska ha minst fyra veckor på sig för att hinna varva ned och vila ordentligt…. ”Bjäfs” säger jag med ett sting av avund.

4 svar

  1. Åtta veckor. Jag säger bara ÅTTA veckor. Här har vi passerat bjäfset med hästlängder!

  2. VA? Har du 8 veckor kvar till semester? Ok, mitt elände förvandlades till en mild sommarbris i jämförelse. Tack, jag behövde en smäll på fingrarna *kram*

  3. Nej, nej – jag smällde dig inte alls på fingarna. Jag bara gottade mig och var allmänt odräglig. Förlåt. Vad jag menade var att jag har åtta veckors semester i sommar (föräldraledigt). Helt sjukt, jag vet.

    En stor kram till dig!

    Tur att du har stugan att rymma till. Två veckor där motsvarar säkert minst en månad ”vanlig” semester. Gå runt barfota i daggvått gräs och bara vara. Eller daggvått förexten, då måste du ju kliva upp tidigt. Strunta i det. Gå i solvarmt gräs istället!

  4. Ha ha, nå… jag älskar att kliva upp tidigt för att äta frukost och sedan gå och lägga mig igen :)
    Åtta veckor låter ju underbart! Det är du värd, du har ju jobbat som en galning!

Kommentera

