Klassiskt grå

mushylla-2009-PaljettenQ

Pseudonaja undrade var alla klassiska råtthål finns och om de bara existerar i filmens tecknade värld. Jag har haft närkontakt med möss flera gånger i ateljén. De har förvisso inte heller något klassikt hål i väggen, men de har en autobahn på en liten avsats under elementet. De kubbar omkring där på hösten när kylan kommer och kan ställa till en massa ofog till vaktmästaren pepprar dem med hemliga vapen.

Det är ju mindre roligt då tanter som kommer på besök från någon konstförening ylar: – EN MUUUUUS! … kaffet får en smula beskare smak men konstnärsmyten får ännu en kulör på paletten, en grå en.

4 svar

  1. Egentligen är de ganska så söta. I alla fall på avstånd och utomhus…

  2. jo, det är de. Men jag bli likväl alltid lika skrajsen när jag ser en :D

  3. Vi har vänner på landet som säger sig ha råttor i köket. De vill ofta att vi kommer och hälsar på. ”Det är ingen fara, ni kan sova över”.
    I köket.
    Nej tack.
    Jag har gnagarfobi, och då pratar vi alltså inte enbart om AIK:are.

  4. *garvar styggt*
    Mina föräldrar hade möss bakom köksskåpen ett tag och en av dem rullade runt något bakom skåpet så att både katten och hunden satt och följde ljudet fram och tillbaka, fram och tillbaka…. :)
    Det var lite svårt att ha över folk på kaffe.
    Men efter ett tag tystnade ljudet och byttes ut till en odör av det mer ruttna slaget.

    Så nä, jag skulle inte vilja sova i ett rum med råttor. *håller med er*

Kommentera

