Tidstyngd

TURNING-37-2009-PaljettenQ

Det rynkar sig, det putar och sväller. Kroppen blir lite luddigare i kanterna och och det blir fler och fler stötta krumbukter. Lappad och lagad. Fylld med erfarenheter och upplevelser. En och annan besvikelse och stärkande tårar men mest av fluffig lycka. I rätt kontext är den till och med vacker. Den är ”jag” i sin helhet med hull och hår.

 Bilden är ett collage med delar av Louise Bourgeois skulptur Torso 1996.

11 svar

  1. Jag tycker den ser lite läskig ut jag.

  2. he he he…:) Jo, Louise brukar tangera åt att vara läskig. Men jag vet inte, jag tycker ändå skulpturen i sig är rätt rolig just för att den är så skabbig.

  3. För flera år sedan läste jag – och möjligen bloggade om – fångar som tillverkade egna sexdockor av vad som fanns tillgängligt. Jag har för mig att de såg ut nåt liknande. :-o

  4. Ooops, nå… humm. Ja nöden har ingen lag sägs det ju :)

  5. Jag tog precis av mig ett gammalt plåster. Som jag dessutom haft en bomullstuss under… En kopia av skulpturen i miniformat. Spooky!
    Du däremot, ser inte ut som ett gammalt avlagt plåster!

  6. Höll så när på att glömma – GRATTIS!

  7. Jag vet var din telefon är.
    Ring mig.
    Sofia Bureborn

  8. Ha ha ha… jaaa du jag HAR tappat den men det ska bli intressant att veta var du har hört att den är :) Detta var ju synnerligen spännande!
    Problemet är att jag inte har någon annan telefon att ringa dig med… så jag hoppas att det ordnar sig lite senare idag. :)

  9. Tack för gratulationerna! Det känns ju lite bättre med rynkorna idag;)

  10. åh underbart! vackert! så avslappnad o ljuvlig illustration.

    och ett försenat grattis på din födelsdag.

  11. Tackar tackar :)

Kommentera

