Telefonmysteriet

Jag har tappat min mobiltelefon och det är den enda telefon jag äger. Nu har min (bloggar)kompis Sofia skrivit en kommentar om att hon vet var den är!?  :) Så till vida hon nu inte är synsk så har denna historia förhoppningsvis ett lyckosamt slut. Hur kan hon veta?

Jag har en teori:

En av hennes löparkompisar har hittat den och sett i kompislistan hennes namn och tagit kontakt med henne:)

Eller så har hon själv sprungit i trakten kring Stensturemonumentet idag och hittat den.

Eller så har hon gått en helgkurs hos Saidas kollega Gunvor Malm och har på så sätt sett den ligga där bakom en grästuva och bli helt blöt i regnet.

Vad tror ni? Hur vet Sofia var min lur är?

9 svar

  1. Ledtråd: Vet inte exakt var din telefon befinner sig, men jag har varit i kontakt med den. Och tror att chansen är stor att du får tillbaka den. Bara du ringer till dig själv!

  2. *S*…jag måste säga att det känns skönt att veta att den inte ligger där ute i regnet helt ensam och blöt. Jag glömde anmäla den till simskolan när den var ny. Mina planer var att ringa till polisens hittegodsavdelning och höra mig för för den låg inte ute på marken vad jag kunde se.

    En grej som är lustigt är att om man tappar något ute så letar man på marken, men om någon hittar något så tenderar folk att lyfta upp dem och sätta dem på ställen de själva tycker är logiska… Så jag har verkligen letat bland stenar och trädtoppar :)

  3. […] Publicerade juni 12, 2009 Eljest 0 Kommentarer Paljettens telefonmysterium är […]

  4. Ett förslag, som inte har med ämnet att göra överhuvudtaget.
    Du kommenterade i min blogg när jag visade en ”klassisk” graffitti här i Hässelby. Den har nyligen blivit ”sanerad” och finns inte längre. Du nämnde att du skulle göra en utsmyckning av ett elskåp. Varför inte kopiera Bobi4Ever? Eller åtminstone låta den ingå i något hörn som en hälsning tillbaka, som jazzmusiker brukar kommunicera med varandra. Det kanske går att ta reda på vem som gjorde originalet? Och prata med den personen. Jag tycker det skulle vara en riktigt intressant vändning i historien. Att samma sak som saneras bort plötsligt legitimeras av en ”riktig” konstnär…
    /I

  5. :) det hade ju varit nå´t.
    Men jag har redan kommit så långt i mitt arbete … men en annan gång kanske. Det är en intressant tanke!

  6. Hon har ju snott den!

  7. Njeee, mannen som fann den var en vänlig själ som svarade då hon ringde mig… Han har fått en chokladask som tack för hjälpen:)

  8. Chokladasken har nog gjort honom glad! Ingen har ringt och sagt att mitt bankkort kommit till rätta…

  9. ..humm, osis :( Men hoppas helgen blir fin än då :)

Kommentera

