Regnlusta

Läsa-2009-PaljettenQ

Det regnar alltså läser jag.

När jag var på Friskis och provade ett gympapass så var jag lite tidig så jag anslöt mig till gänget före och stretchade med dem. Ledaren var ovanligt allert och pratsam och undrade vad alla gör när det regnar så här intensivt som det gör nu. Ett fåtal röster mumlade ”gympar”, ”städar” men så var det en kvinna bredvid mig som sa: ”läser”.  Jag höll med henne.

Just nu läser jag: ”Min hund fortsätter” (ska ju fostra en unghund). Men så köpte jag Nina Hemmingssons ”Så jävla normal” och har läst den mer än en gång sedan igår. Den är en ”serieteckningsbok”, bild och text i en underbar kombination. Den är allt annat än städad och insmickrande, den är inte viktig men bekräftande. Det är normalt att hata allt och alla när man mår kasst. Den gör mig glad :)

2 svar

  1. Regnväder är perfekt läsväder! Allt har sina fördelar med andra ord ;-)

  2. Absolut :)

Kommentera

