Lyckan i en ask

Gör-mitt-bästa-2009-Paljett

Jag gör mitt bästa för att hålla god min. Man kommer rätt långt med en karta Tradolan – tralla-la-la-laaa!

3 svar

  1. Heja Paljetten! Inte många som liksom du kan hålla modet uppe, trots värk. Lider med dig (eller ja, försöker. För jag kan ju inte ta plats i din kropp och uppleva hur det verkligen känner.) Men jag blir glad varje gång jag går in och ser att du promenerat och fysat. Envisa, härliga du! *kram*

  2. Jag tror nog att du som springer och ibland får problem med knän och muskelfästen visst kan förstå hur det känns att ha ont…. egentligen ska jag inte klaga. Jag kan ju fortfarande gå och röra på mig. De finns de som har det värre rent fysiskt. Jag tycker nog att värken är värre då det kommer till det mentala, blir ofta arg och uppgiven. Gladast är jag trots allt när jag rör på mig :)

  3. svar:
    eko- och naturprodukter är egentligen ganska flummigt! precis som du säger finns det dåligt med regler och märkningar än – men det är på gång. det ända sättet att driva den ”goda” marknaden framåt är att sätta press på tillverkarna och bara köpa sådant med bra ingredienser. självklart är det svårt för oss ”vanliga” människor att sätta oss in i vad som är bra eller dåligt. MEN, vi kan i alla fall börja med att undvika sådant som vi vet är skadligt för huden som t ex mineraloljor.

    bara för att nån ”lurendrejare” skriver ekologiskt på varan betyder det inte att den är bra. innehåller den också skadliga ämnen så spelar det ju ingen roll att det finns med ekologisk olivolja lixom.

    jag kommer skriva mer utförligt om miljömärkningar i framtiden – men det finns så mycket att skriva om. så mycket jag inte vet – och kanske ännu mindre många av mina läsare vet.

    kul att du vill diskutera och är intresserad! :)

Kommentera

