Läs desperationen i min påse

sommarläsning-2009-Paljette

Sommaren får inte ta slut, det får inte inte inte inte ta slut!

Jag låtsas som om sommaren börjar om på nytt och skaffar mig en gott-och-blandat-påse med läsning till lata dagar i solen. Glädjande nog kunde jag se att Oliver Sacks nu äntligen har skrivit en ny bok, Den enarmade pianisten (berättelser om musik och hjärnan).

6 svar

  1. Bara man är ledig i värmen så går det väl bra, men de som jobbar har det nog inte så kul och nu tänker jag inte på de som sitte inne i lagom svala rum.
    Böcker kan man aldrig få nog av, jag har varit inne i värsta deckarruset länge nu och trivs ännu med att lösa mord. Ha ha!
    Kram

    • Jag försöker vara lite vaken på kvällen efter jobbet/träningen/middagen så att jag hinner läsa lite. Det är tur att jag har jobbat större delen av sommaren så slipper jag efter semestern-ångesten.
      Jag läste faktiskt Jens Lapidus, Aldrig Fucka Up
      Den var väl sådärok, men nog tycker jag att Snabba Cash var strået vassare.
      Annars är dekarfrossan något jag helst upplever på TV/film.

  2. Men än är det förhoppningsvis många fina sommardagar kvar och böcker finns det gott om. Men visst märks det att vi är inne i augusti…

    • Jaa, jisses… det är ju rena kolkällarpromenaderna med hunden innan sängdags. Det är ljuvligt med värmen :)

  3. åh öijer! mums.

    • Ja, den tog jag med mig till stugan i helgen… men Oliver Sacks lockade mer än poesin denna gång.

Kommentera

