Spår av ungdom

ett-knippe-brev-2009-Paljet

Så här på kvällskvisten söker jag upp min banankartong där alla brev jag har fått genom åren finns.  Jag letar fram breven från Åsa, de äldsta är daterade tidigt 80-tal. Ett prydligt knippe. Imorgon ska vi träffas och gapflabbandes läsa vår korrespondans och se om vi kan känna igen oss som de vi var och de vi har kommit att bli. Huij, jag blir helt pirrig av nostalgi!

8 svar

  1. Gamla brev är en ådra för nostalgi. Bara det att de är skrivna på papper från början och inte utskrivna via en skivare är skäl nog för att läsa dem.

  2. Så roligt att ha dem sparade! Jag har kastat det mesta förutom några vykort vilket jag ångrar i dag! Ha en trevlig stund av nostalgi!

  3. Jag skrev en hel del i dagböcker också, om man samlade allt så skulle jag kunna få en ganska bra inblick i hur jag uppfattade världen som tonåring.

    Jag har ett par vänner som jag brevväxlas med regelbundet, och då är det handskrivet, på papper. Det känns konstigt att ens tänka tanken på att skriva på maskin/dator eller skicka e-post till dem.

  4. det är ju sannerligen ett förslag.. men det låter lite oglamouröst må jag säga!

  5. Va kul att du också sparar brev! Jag trodde av ngn anledning att du – organiserade människa *ler* – inte skulle spara gamla brev. Jag – hopplös romantiker – har förstås också sparat.
    Va kul att ni ska njuta breven tillsammans! Snacka om minneskavalkad. Hoppas det inte blir alltför pinsamt. :-D

  6. Malin… tycker du det är oglamoröst med brev?
    Misstänker att du svarar på mina kommentarer på din blogg, det lite förvirande får jag erkänna.

    Sofia: Självklart att jag sparar dem, allt av värde ska man våra ömt :)
    I den där banankartongen finns massor av brev från dig. Signerade med en liten katt :D *kram*

  7. Det låter verkligen roligt, själv skrev jag brev med så många att jag inte kunde spara allt, jag kastade kuverten och satte in breven i två stora pärmar. Lätt att läsa och bläddra i.
    Ha det så trevlig nu.
    Kram

  8. Det verkligen roligt att läsa breven och jag rodnade i neon över allt bjäfs och pinsamheter! Att vi båda hade sparat kuvertern gjorde att vi kunde se datum på poststämpeln för det fanns inte alltid datum på brevpappret.
    Jag är väldigt glad över att jag har sparat breven :)

Kommentera

