Stucken av glädje

Uppsala-stickadgraffiti-200

Jag behövde inte ens lyfta min tunga blick för att träffas i ögat av denna fina graffiti* :)

*Okänt om det är bloggarna Stickkontakt som ligger bakom denna ”tagg”, men helt klart inspirerad av dem. Bloggaren Sofia har också hittat stickad graffiti nära där hon bor. Har du också sett stickningar?

6 svar

  1. […] augusti 14, 2009 Eljest Leave a Comment Insåg när jag jag läste Paljettens inlägg att jag missat att föreviga bygdens egen stickade […]

  2. I Vallentuna, där jag bor, har jag inte sett det, men i Stockholm på flera ställen, bland annat en stickad ”tröja” åt en papperskorg på Kungsholmen. Saknar dock möjlighet att dokumentera det digitalt.

  3. I helgen när jag var i Stockholm kunde jag se stickningar lite här och där, de tycks sprida sig som maskar på våt asfalt. :)

  4. Hej!
    Är ett stort fan av den här bloggen.Bara titeln… Underbart. Läser den regelbundet. Vi kanske kan göra nåt tillsammans någon gång…vem vet?
    Nej det är inte Stickkontakt som gjort den fina stolpvärmaren.

    KramMaskan

  5. Thanx :)
    Jag antar att Stickkontakt har många fans uti världen, med rätta!
    Min fantasi skenar iväg när du skriver om samarbete, får ju stor lust att besudla fulbetong med med något lurvigt :P

  6. Toppen! Älskar fulbetong :)
    Vi får ju höras om vi kläcker en superoemotståndlig idè.

    Maskan

Kommentera

