Vill långt bort …

Pseudonaja har listat upp resmål han drömmer om att besöka och utmanar den som vill att göra samma sak. Hepp:

Hanoi i Vietnam: Hann inte dit när jag var i Vietnam och kände att saknades mig något. Det gör det fortfarande. Jag vill dit för att utforska kulturen (bildkonsten) som har växt upp efter 70talet. Det händer mycket där borta. Hur coolt vore det inte att cykla dit från Shanghai.

New York: Dit måste jag ju nästan pallra mig… konsten kallar! (Jag har inte varit väster om Dakar så det vore ju tuffigt att ta sig över Atlanten)

Nordafrika: Med start i Marocko. Köpa en bil och en karta. Köra till Egypten. Ökenlandskap är liksom min grej, jag gillar det. Det liknar havet.

London: Jag vill besöka tusen små gallerier och dricka bamsestora ale.

Berlin: Jag vill besöka tusen inspirerande konstnärer och dricka bamsestora bitter.

Göteborg och Kristianstad: Jag har aldrig varit där… och endast ett fåtal gånger söder om Stockholm. Jag är ju norrlänning vettni, trivs där uppöver. :)

Men jag ska faktiskt åka och kika på den 3e internationella konstbiennal i Moskva nästa månad. Det ska bli skoj :)

2 svar

  1. Kristanstad??!! Kastade du pil på kartan, eller är det namnet på en gammal kärlek som spökar? :-)

    • Näää, jag har sett ett reportage om deras konstmuseum och det verkar fint där. Jag har ju alrig varit där så det vore ju kul. Kan tänka mig att det finns bra historiska museer också. Men ingen svunnen förälskelse där inte… vad jag vet. Jag skulle inte kunna peka ut staden på en karta, vet att det ligger söder om ölandsbron…? :)

Kommentera

