Du där, knip igen palten va!

exem-2009-PaljettenQ

Att ingå i en arbetsgrupp med endast kvinnor är en prövning under en gemensam PMS-vecka. Jag får inte bara humörsvängningar, jag får exem av alla klagomål som slängs ut i luften och klibbar sig fast. Kärringar! Nästa månad ska jag ladda upp med en ask choklad och se om det ger en dämpande effekt på det kollektiva humöret. Det kanske går att dra av som en arbetsmiljöåtgärd? :)

4 svar

  1. Japp, det går bra att gå av i deklarationen t.o.m:) finns sådan blankett att hämta på skatteverket, med namnet ”avdragsgilla sötsaker vid prementruella spänningar”.
    !

  2. finemang, jag behöver även en blankett för avdrag: ”3 dagars voltan som gav mig inspiration” ;)

  3. Gemensam PMS-vecka. Nu har ni minsann ”bott ihop” väl länge. Först då lär kvinnors menscykler synkas med varandra. Hoppas innerligt att inte kreativiteten går samma öde till mötes.
    Choklad borde vara avdragsgill i alla lägen!

  4. Halleluja, tro mig det blev värre under dagen!
    Jag ville ta på mig öron proppar efter ett tag, det blir skönt när alla kommer till skott så att säga. Jag ska ta och fixa fram lite fika tills imorgon för att få lite arbetsro. :)

Kommentera

