inspirerad

dröm-2009-PaljettenQ

Ikväll harjag  träffat en kollega som jag har som boll plank, piska och inspiratör. Hon tar fram mina ärliga sidor, då det kommer till mitt skapande. Hon får mig att tänka till och tänka nytt. Men också att värdesätta det jag har gjort.

Nu filar och planerar jag i min arbetsplan för år 2010 hur jag önskar att jag ska lägga upp mitt arbete. Vad har jag för behov och möjligheter att göra det jag vill under året? Om jag skriver dit precis allt jag vill, då får jag ta fram tipex och stryka vissa inplanerade utställningar och samarbetsprojekt… Känner mig lite våghalsig, men det är ju bara drömmar jag skissar på nu.  Hur ärlig kommer jag att vara mot mig själv och hur modig är jag? Min innersta vilja pekar åt ett helt annat håll än den förnuftiga arbetsplan jag har framför mig just nu. Behöver sova på saken och knåda drömmen ett tag till.

3 svar

  1. Du är modigast i stan! Och glöm inte att det är varje människas rätt att ändra sig. Många gånger! :-)

  2. Du har så rätt så :)
    Jag ska ägna helgen åt att smida mina planer

  3. Lite i smyg har jag funderat att integrera bloggen i mitt skapande… komma ut ur boxen:) Men vi får se.

Kommentera

