Glömde bort mitt ansikte

Jag var med i en gruppbild där fotografen bad oss att aggera och hålla i saker. Det gjorde att jag glömde bort att stryka bort ansiktsförlamningen jag tenderar att ha när jag är koncentrerad. Jag kan inte styla och hålla i grejer samtidigt, fan nu blir jag ful i tidningen igen.

Min bästa sida är snett från höger, vilken är din?

5 svar

  1. Inifrån. :-)

  2. hihi när jag speglar mig längre än än 5 sekunder vrider jag alltid huvet lite åt höger så att jag tittar på min vänstra kind i spegeln. hm vet ej varför men när jag testar att vrida och titta på andra kinden e det inte alls samma snygga nylle jag ser. helskumt. ska nog inte rota djupare i det där…

    och blä vad svårt med arrangerade fotosessioner!

  3. Johnny: Du är urgullig ur den vinkeln :D

    Linda: Jo jag gör samma :) Jag tror att det har att göra med att vi är asymmetriska i ansiktet och då ”spelar det roll” hur man visar upp sig. I alla fall hur man själv vill bli sedd.

  4. Ja, inte är det profilen tvärtemot vad min sambo säger. Hon anser att jag skall vara stolt över min stora näsa.
    Fattar aldrig hur Verner von Heidenstam (som enbart ville bli fotograferad i profil) resonerade.
    Jag tycker bara att jag ser ut som en mupp i profil.

  5. Jag har för mig att du har en bild av dig på din blogg i profil, så det kanske så att din fru har rätt? :)
    När jag gick på gymnasiet så kallade mina klasskamrater mig för Kinden då jag har en rätt låg profil med en blygsam liten näsa. Men jag försökte alltid förklara att det inte var fel på näsan utn att det var min panna som är stor. Allt hänger på proportioner :)

Kommentera

