Om bloggandets själ

Varför bloggar du? Det är en fråga Dr Spinn svarar på i sin blogg:

Men vi har väl alla våra demoner? Mina demoner tvingar mig till ett ständigt sökande efter bekräftelse, inte i meningen beröm, utan snarare i from av en ständig flykt undan meningslösheten. Jag är rädd på riktigt att jag inte ska betyda något för någon och det enda jag egentligen vet om mig själv är att jag älskar att skriva. Så jag skriver.

Det är precis så. Genom bloggandet har jag en plats för de teckningar och tankar som annars skulle hamna i soptunnan. Genom att dessa många gånger spontana bilder blir höjda upp ur abstarktionerna i huvudet så konkretiseras de till mening. De kanske inte är viktiga eller rätta just nu men de har tagit plats och finns där för att kanske senare i sin kontext bli något annat, något större.

Frågan om det är meningsfullt är en högst personlig värdering. Det är kanske bara meningen att ha kul under tiden och att faktsikt kunna säga;  – Jag har försökt förstå något nytt!

3 svar

  1. […] Om bloggandets själ « PaljettenQPaljettenQ med en fin kommentar kring min skrivarpostning. […]

  2. Jag kan säga som så, ditt bloggande är i högsta grad meningsfullt för mig i alla fall, även om jag inte kommenterar så ofta :-)

  3. Det sitter inte i kommentaren även om de värmer gott :)

Kommentera

