Av en slump

klotter-2-av-sex-2009-Palje

På väggen hem såg jag en skruv på ett uthus. Där fick Klotter 2 av 6 en värdig plats. Resonemanget blev; en sysslolös skruv behöver en tavla. Enkelt och snabbt avklarat. Inte helt osökt kom jag dock att fundera på vad det har hängt på skruven tidigare?  Känner det som att jag har kanske inte gjort en utsmyckningsåtgärd, men definitivt ökat ”meningen med livet” för en L-skruv.

17 svar

  1. Jag tror där hängde en ko-dödskalle förut, som i vilda västern typ.

  2. Hummm, det satt en liten skruv även i rutan till vänster (inte i samma höjd eller av samma storlek) , där kanske det hängde ett skinn av en prärievarg? Men det passar inte riktigt in i ”rummet”, väggen på uthuset vetter mot en parkering….

  3. En skalle och ett skinn. jag tror att någon ville skapa lite skön mystik mot den tråkiga parkeringen. Åtminstone borde det har varit så.

  4. Man kan hoppas, man kan hoppas…
    Men var tog de då vägen?

  5. Nån tråkig bilist ville väl behålla miljön tråkig, kantänka.

  6. Då ser jag fram emot att se om och hur lång tid det tar innan de plockar bort mitt klotter :)

  7. Jag tror ditt verk kan klara sig tack vare att det på avstånd kan tas för ett fönster med en rutig gardin.

  8. Ha ha ha, den är med andra ord, lagom tråkig! :)

  9. Säg inte det. Den skenbara tråkigheten beror säkert helt och hållet på placeringen; ju mer oväntad placering desto mindre tråkig.

  10. Jag ska göra mitt bästa att hitta så olika ställen som möjligt för de 6 tavlorna. Så kan man se det som ett litet experiment för att se hur de så att säga, faller på plats.

  11. Smyg in på nåt kontor och byt ut en av de där ljudisolerande takplattorna mot din.

  12. De är lite för små… Men det var en bra idé! Men jag har lite liknande planer… *fortsättning följer*

  13. Okej, det ser jag fram emot.

  14. Du Paljetten, är dina klotter signerade?

  15. Du Bureborn, nej det är de inte… jag tänkte att det är ”mer” klotter om de inte är det. Det är ju inte meningen att de ska vara konst konst…
    Jag har dock skrivit ”Klotter 2 av 6” på baksidan. Det får räcka :)

  16. Nja alltså när du i den här bloggen har dokumenterat med text och foto vad du har gjort tror jag inte det blir så svårt att spåra vem du är.
    Kan bli dyrt för mig som lovade hjälpa till med böterna om varje klotter räknas som ett separat brott och ger böter därefter.

    Lite som att åka förbi sex fartkameror på en dag i för hög hastighet. Fast du kan trösta dig med att man inte kan dra in ett konstnärskörkortet.

  17. Tja, jag tror inte jag skäms ögonen ur mig om någon ”kommer på” vem jag är… men det är ju rätt skönt att ha bloggandet som ett eget nöje så länge det går
    Bloggar hellre än bra så att säga ;)

Kommentera

