PaljettenQ goes real

fyra-i-ett-2009-PaljettenQ

Nu när jag har lite tid över ska jag ”förverkliga” några av mina bloggteckningar. De ska tryckas i silkscreen på fint naturvitt papper.

Det var inte lätt att välja ut vilka bilder jag skulle ta, för när jag kollade i mappen med mina bloggteckningar så upptäckte jag att det var rätt många.  Jag tog hjälp av mina kollegor, som faktisk inte vet att jag bloggar, att välja ut dessa fyra bland originalen. Jag ska senare leta reda på var i bloggen de finns och vad inläggen har handlat om, det ger kanske inspiration till eventuella titlar. De kommer inte att stå ”PaljettenQ” på bilderna… upplagan signeras senare av mig med mitt riktiga namn. Har jag valt rätt bilder? Vet inte, men roligt ska det bli att ställa sig vid tryckbädden och jobba igen, det var tio år sedan sist jag gjorde silkscreen.

4 svar

  1. Grafik är ju så härligt tekniskt! Man jobbar som en igel, men behöver inte vara superkreativ. Just då. Sånt kan vara skönt för hjärnan och kroppen.

  2. Jag ser fram emot tryckandet, just nu vektoriserar jag bilderna :)

  3. Härliga bilder du valde! Silkscreen har jag inte gjort sedan jag läste bild under min utbildning men visst var det kul!

  4. Denna vecka har ägnats åt scanning och reproarbete, på måndag hoppas jag att själva tryckningen börjar. :)

Kommentera

