Rutar in helgen med en bok

Frances-del-ett-2009-Paljet

I helgen ska jag läsa den efterlängtade serieboken Frances av Joanna Hellgren. Vad läser du just nu?

11 svar

  1. Jag håller på med slutet på en bok som heter Falskt minne.

  2. Östermalmsmorden. Lösgodis för litteraturjaget.

  3. Vinterstad (isländsk deckare) på bussen och Eric Claptons bok på puben. Har hittills varit på puben 1 gång sedan jag köpte boken och det var för två månader sedan. Claptons bok lär jag få dras med ett tag.

  4. Psychology of Death av Robert Kastenbaum. Munter värre. :-)

  5. I drottningens närhet av Philippa Gregory en historisk roman av den sort jag älskar att kasta mig in i.
    Kram

  6. I döda språks sällskap. Av en ung, språknörd från Lund. Går sådär. Då går det bättre med kolorerad fackpress: för dagen Lantliv och Runners World.

  7. Vilken underbar kopott! :)

  8. Har precis börjat på Bengt Ohlssons ”Syster”. En ny författare för mig men han är visst krönikör på DN.

  9. Jag har påbörjat en bok av Oliver Sacks ”Musical minds” som tar emot att läsa slut på. Men när jag har avklarat den så ska jag nog haka på det där med en skräckis :) För att sedan försöka få tag på boken Sacks skriver om blindas hallucinationer… verkar ju som ett intressant ämne.

  10. jag läser en helt skruvad bok av claire castillion ”insekt”. otäcka grejer men jag vet inte om jag blir så provocerad som jag inbillar mig att hon verkar vilja att man ska bli. men road är jag.

  11. Road av provocerande otäcka saker? Det låter ju spännande :)
    Men åandra sidan har jag Cartarescus triologi Orbitór bakom mig… så jag läser gärna något ”lättare” ett tag. Vissa böcker kräver sin tid och kraft att läsa. Efteråt vill jag läsa utan att behöva analysera och tolka något. Förr om åren läste jag barnböcker för att lätta upp mellan varven.. T.ex. Roald Dahls alla böcker finns i min hylla :)

Kommentera

