Bihålans varande vrede

förkylning-2009-PaljettenQ

Om jag kunde skifta i färg skulle jag bli syrligt grön. Med svarta ränder eller prickar. Som en varningssignal, håll er på avstånd. Jag är full av snor. Jag behöver långsam input, varligt och snällt. Med dämpat tonläge kan jag ta emot frågor som rör te, bullar och raggsockor. Allt annat är irrelevant och onödigt. Snyter mig gör jag ljudligt för att övertyga alla om att jag verkligen är bedövad av bihålornas puttrande. Hostandet har blivit en konstform, den kommer lamt och kroppen krummar dramatiskt. Jag är sjukt divig med minst 36,8 i feber… synd om mig , mig, mig, mig, mig.

Ett svar

  1. Din stackare! Och stackars mig oxå. Jag är mer gulaktigt grön i tonen.
    Nu får vi faktiskt ta och krya på oss!

Kommentera

