Fångad som telefonklotter

tecknad-drömm-2009-Paljette

Under ett samtal med min mor i telefon kom bilden av sig själv. Teckningen jag har ”jobbat” på i några dagar nu… (se tidigare inlägg) Den blev spegelvänd och möblerna fick bli i furu. Den där lampan är lite kaxig och tar uppmärksamheten. Jag suddade även bort några stolar och en säng. Någon måtta får det ju vara. Samtalet handlade om ålderdom och krämpor. Det var kanske det som behövdes för att förlösa bilden. Där är den i alla fall, utan censur.

4 svar

  1. jag gillar bilden. den är ruggig och stark. vad de kämpar för att hålla huvet ovanför vattnet och jag tänker på gamla människor som inte vill flytta från sina hem till något ställe där de kan få mera hjälp och alla möbler flyter med o de själva flyter med. kämligt.

  2. Lite kusligt att läsa det du skriver…. Du har ju tolkat bilden precis som det samtal jag hade med min mor. Vi pratade om att de framåt åldern, rätt snart, kanske bör flytta till en lägenhet för att få ett enklare liv.

  3. En stark bild måste jag säga. Jag tänkte precis på samma sätt som Linda. Då med dvärmor i åtanke…

  4. Det är spännande att bilder är ett språk som kan förmedla liknande saker till olika personer… Men ibland kan en bild tolkas på hur många olika sätt som helst!

Kommentera

