Jag är underbar!

Wow, vilken grej! Jag har fått mitt livs första  award!  ”I think you are an awesome girl”.  Av supertjejen Sofia,   Tack!

I titeln som fantastisk ingår uppgiften att dela ut priset och utmaningen till tre andra bloggerskor. Men även att jag ska berätta tio saker om mig själv… Att välja ut bara tre förunderligt bra tejer är ju svårt! Men jag väljer: Blommaland, Grodår och Livsglimten. För de är underbart unika alla tre och förtjänar ett blingbling-må-bra-pris :)

Här är mina tio saker:

 1. Jag äger en svart kort paljettkjol som egentligen är lite för kort för att jag ska känna mig bekväm i den.

 2. Jag är periodare då det kommer till att äta frukt, just nu är det apelsinjuice som gäller, givetvis egenpressad :)

 3. Nu är det två år sedan jag slutade att jobba vaken natt på ett korttidsboende. Nu är jag heltids konstnär och tror mig kunna leva på det minst ett och ett halvt år framåt, sedan vet jag inte hur det ser ut. Jag försöker lära mig att uppskatta ovissheten.

4.  Om jag kunde välja att bli en sagofigur skulle jag välja att bli en sjöjungfru, flaffa omkring med tuttarna i de blå haven.

 5. Jag tycker inte att jag är en bra lyssnare. Rastlösheten kryper in på mig om jag inte är intresserad, men jag tror mig vara rätt tydlig när jag inte orkar höra mer. Som på Homer Simpson, en orkester börjar spela i huvudet på mig.

 6. Jag är nog sockerberoende…  Jag äter det okontrollerat och blir arg om jag inte får äta i fred. Tänker er Kerberos vid skattkistan, den uppsynen har jag då någon närmar sig MITT godis.

 7. Jag älskar att dansa. Det är riktigt roligt, men jag gör det sällan. Jag skulle vilja lära mig finsk tango.

 8. ”Jag vill inte dö nyfiken”, det är en av mina deviser här i livet. Jag vill inte hämma mig till en grå präktighet och raspig håglöshet. Nej, jag tycker att det är bra att hålla nyfikenheten vaken.

9. Jag tycker det är roligt att träffa nya människor, men har ett fåtal vänner som får komma nära.

10. Jag har inte så mycket fantasi men gillar att fnula med samma ämnen länge. Vrider och vänder dem så att själva knådandet blir en egen grej! Grundstommen är: ” – Vad händer om jag gör så här?”

 

 

9 svar

  1. Du är underbar vännen! *kram*

  2. Grattis till awarden! Kul med lite sanningar om dig.

  3. Hela helgen har jag kommit på andra punkter… eller rättar mig själv, jag skulle vilja byta ut. Men det får lov att duga som de är, det där är (också) jag :)

  4. Grattis till awarden och tack för att jag fick en bit av den från dig. Jag skrattade så gott åt dina 10 punkter och tänkte att nej, så där kul kan jag nog inte komma på från mitt liv. Hmm … men jag ska försöka med inlägget imorgon för nu har jag precis skrivit ett nytt.
    Kram

  5. Ser fram emot dina 10 punkter :)

  6. men tack o tack! så glad jag blir, såg att du awardat mig för några dar sen och jag blev så glad o generad att jag betedde mig som jag gör när jag får beröm: vill helst springa o gömma mig en liten stund… på bibblan springer jag o sorterar in lite böcker om nån berömt mig:)

    så snart kommer mina 10 punkter o jag skickar sen vidare.

  7. Yehoo, äntligen, jag ser fram emot att läsa dina punkter *glad* :)

  8. Hihihi….du e rolig du. Jag har varit en dålig bloggare en längre tid blev så glad för din komentar!!! Önskar dig en finfin kväller!!!

  9. Jag brukar kika in hos dig då och då :)
    Ha det gott du med

Kommentera

