Definitivt noll, eller?

Jag har alltid älskat dig

Jag har alltid hatat dig

Jag har aldrig slutat lyssna på dig

Jag ska aldrig lämna dig

Jag finns här för alltid

Jag har aldrig trott på dig

Jag har alltid, jag har aldrig….. I all välmening , låter det inte som att dessa ord alltid har en underminerande prägel? De liksom pinkar på egen kudde. Orden är så långt ute på den utopiska skalan att de är svåra att leva upp till. Den ena lovar evighet den andra är kallt avskuren och har fastnat vid en omöjlig nollpunkt.

Jag har fått besked om att min mor har bröstcancer. Det känns djävligt definitivt, oändligt och mörkt. Som att sitta och hålla handen med världens alla aldrig-ord. Du får aldrig dö. Punkt.

12 svar

  1. En kram är förstås inte till mycket tröst. Men den här är extra stor. *KRAM*. Vi ses på lunchen!

  2. Shit alltså. Ja vad fasen säger man? Kram från mig med.

  3. Kramar tas emot allra varmast.:) Jag är för tillfället en social svamp som suger i mig all positiv energi runtomkring mig och har ett mantra i huvudet:
    – Det går bra, det går bra det ska bli bra det här….//

  4. Cancer är en sjukdom som fyller mig med kyla och mörker. Det är Tengil, lliksom. Men, ofta vinner vi striden numera. Jag håller tummarna för dig o din mor.

  5. fans djävla skitsjukdom. förlåt att jag svär men det är alltid min första reaktion på cancerbesked. jag vill besvärja den så den ska försvinna.
    jag hopppas så mycket att det går bra för din mamma.
    styrkekramar till dig.

  6. Ja, gudars skymmning vad jag har spottat besvärjelser, om de är till hjälp så torde hon med denna mängd bli botad redan nästa vecka.
    Tack för alla fina tummar och support!

  7. Allt kommer att gå bra! Punkt slut! Det är det enda acceptabla resultatet. Kram

  8. När jag växte upp så lovade min mamma mig att hon aldrig skulle dö. När mina barn växte upp så lovade jag dem att jag aldrig skulle dö.
    Det är bara så, mammor får inte dö.
    Tror vi alla som läser ditt inlägg känner hur det liksom snörper till i hjärtat av rädslan att mamma ska bli sjuk och dö.
    Jag tror på bön har blivit bedd för och ber gärna för andra fast jag inte alls är en kyrklig person så tror jag på bön. Det är vad man tar till när man är ytterst ute på grenen.
    Mycket sympati från mig

  9. Jag känner med dig men mina futtiga ord räcker inte till.
    Hoppas på det bästa. Jag håller också tummarna.

  10. Tack snälla ni
    Jag har träffat en del kvinnor som har och har haft bröstcancer, de har alla gett mig hopp och tro att det ska gå bra.
    Jag håller andan tills operationen blir av denna vecka. 26/1. Tills dess slår jag mig över öronen och ropar: ” Bingo Bingo Bingo”

  11. Paljettis hur har du det?
    Hoppas att flyter på så att dagarna rinner undan tills mamma din har fått sin operation.
    Många, väligt många klarar sig bra och jag kan inte tänka annat än att din mamma kommer att klara sig.
    Tänker på dig och skickar massa kramar och kraft.

  12. Jag har haft en gigantisk tur att jobbet har varit överväldigande och hängt mig som en klase bananer i rumpan den senaste veckan.
    Jag och mina kollegor hade vernissage i helgen vilket har gett mig lite annat att tänka på.
    Men nu på onsdag är det dags. Efter det får hon besked och allt lär väl klarna upp i vilken riktning framtidsdiagnosen pekar.
    Imorgon far jag upp till henne för att följa med till sjukhuset.

Kommentera

