Skolkar

 

Skulle ha gått till jobbet idag, men det skiter jag i. Jag kokar te, och läser serier istället. Jag sittter i köket och stirrar på juldekorationerna som fortfarande inte har städats bort. Andra julpyntar för att göra det finare… i år lyckades jag ta ned kökslampan utan att ha en annan att ersätta den med. Efter tre dagar ledsnade jag på mörkret och tog en naken glödlampa och hängde upp… Det blev lika mysigt som i en knarkarkvart. Så jag satte dit en knölig kjol av aluminiumfolie. Riktigt hemtrevligt om man aldrig har sett en lampa förut och har doppat ögonen i kaostiksoda.

2 svar

  1. Jag tänker inte säga ett ord om strömförande aluminiumfolie och elektriska armaturer… ;-)
    Men jag tänker definitivt göra vågen för ditt beslut att stanna hemma. Ibland behöver man en paus – riktigt tanketid – för att kunna landa.
    *kram*

  2. Bra att jag till slut hann byta tillbaka den ordinarie lampskärmen innan jag läste din kommentar :)
    Nu är säkerheten och ordningen återställd.

Kommentera

